• Mattanten

Tråden för billiga semestertips!

Hej alla som vill åka på semester men inte har så stor budget för resor.

Här kan vi tipsa varandra om billiga alternativ.

Jag börjar med:

Tältsemester! Vi köpte ett begagnat sk hustält för 1500:- för 3 år sedan.
    Jag tänkte så här, vi ska kunna stå rakt i tältet och inte behöva krypa runt, vi ska kunna sitta och äta minst 5 pers. i tältet.
    Är man ute på semester i Sverige regnar det säkert någon dag iaf.

Förra året åkte vi till Borlänge och Mellsta Camping. Det låg inom rimligt avstånd för oss att åka med barn. ( 23 mil)  http://www.mellstacamping.com/

Vi har varit på många campingar men inte många har så fräscht som mellsta. 
    Ett stort rymligt kök där man kan låna kastruller, stekpannor, tallrikar,glas m.m. och en trevlig personal som hjälper till när man behöver. Vet ej om det finns i år men det kostar ett samtal att ringa och fråga.

Vi fiskade i Dalälven, åkte till Nusnäs och kollade på dalahäst tillverkning, en heldag i Falun med stadsvandring och gruvbesök sen var vi ett par dagar på campingen där det finns barnpool, gångavstånd till insjö och minilantgård. Det fanns även el ljusspår som gubben tog en 5 km i varje kväll.  Om plånboken tillåter är det 45 min till sommarland i Leksand. 

Regnar det någon dag finns ju alltid kupolen köpcenter:)

Vi betalade 110:- förra året för tält och bil ( 5 pers) och duscharna var fria så det blev en riktig budgetsemester:) 

Ser fram emot flera tips om billig semester!!

• Svar på tråden Tråden för billiga semestertips!
  • Malima

Byta bostad med någon! Har inte testat själv ännu, men är riktigt sugen!

Att hyra (privat)stuga brukar också kunna vara relativt billigt, speciellt om man inte har höga krav på var den ska vara belägen! Vi har kommit undan med 2500 under högsäsong och ändå fått en bra stuga med ok standard. Mat och sånt måste man ändå betala, så det enda man betalar är ju stuga, resa och eventuella utflykter som kostar.

• mia maria
    www.destination-stockholm.se har mkt förmånliga paket om man vill åka o bo en natt i Sthlm!
    Jag betalade tex 769:- för en hotellnatt nu på sprtlovet, för mig o mina två barn.
    Då ingår frukost, samt Sthlms-kortet som ger fria inträden på museér, båtturer o en massa olika attraktioner i o runtomkring Sthlm!
    Man reser dessutom gratis med t-bana, bussar o spårvagn.

Tältsemester är ju också billigt, jag vill gärna åka o tälta med mina barn nu i sommar - men det har ju TS redan tipsat om!

Är man medlem i STF så kan man övernatta billigt på vandrarhem.

Hör av mig igen om jag kommer på fler tips!
Svar på tråden Tråden för billiga semestertips!