Aha, haha.. Ja, undrade just! :) gillar långs inlägg!
Jag fick vara ensam med bebis på bb. Fanns inte plats, fick dela rum med en annan tjej. Lite dumt, våra bebisar väckte varandra, lite stressande, så jag promenerade omkring i gången halva natten. Tills bm "lånade" min bebis och skickade mig att sova :)
Jobbigt att bli invaderad! Blev inte det, hade lugn och ro.. Ingen som sov över! Och min bebis var amningsmonstrer 1a så ingen oro där heller. Men det krånglade en del på bb, han var så arg så arg, till slut började jag gråta, ringde på klockan och bm kom o räddade mig, han gick under namnet "den ilskna och bestämda" så förstår att det tar på krafterna..
Min last heter smörgåsar, dumt.. Sådana finns alltid till hands, och dessutom lätt att ta till när tiden inte finns! Saknar också min platta mage, smörgåsar är inte vägen tillbaka! Inte delicstobollar heller!! Haha :)
Vad gäller sömnen, så fungerar det väldigt bra på natten, från runt 22. Inte senaste dagarna, för också han är lite förkyld, stackare, vad han kämpar med det.. men annars så sover han bra och ammar 1-3 ggr under natten. Igår natt inbillade jag mig att han ätit dåligt, eller inbillade mig gjorde jag nog inte, höll på att spricka, det sprutade o rann åt alla håll, så jag tom väckte han och lurade på han amning, för jag var rädd att han var hungrig. Mellan ungefär 7-17 så småsover han till o från och troligen någon timme på promenad.. Vid 17-18 brukar det bli lite gnälligt och så är det åter fram och tillbaka fram till 21-22.. Men såklart, det varierar, mkt beroende på om man hittat på ngt ansträngande eller inte! Oj då! Ja hade visst ett litet mönster ändå :)
Jag och min kille.. Ja, nej, jag drar lasset, hela lasset vad gäller bebis och hemmet, han vill gärna leka, handla blöjor och gosa.. och skulle säkert, eller kanske, hjälpa om jag bad han. Men jag är så inbitet van att klara mig själv.. Så jag fortsätter på den banan. Låter ju helt sjukt när det kommer i text!! Men sen bor min kille inte med oss på heltid, och jag är mkt själv och måste därför ändå klara mig. Så enl mig lever du i lyx, haha!
Och som du säger, killarna mår knappast dåligt, medan jag själv saknar min bebis när han sover för länge. Och, lika bra är det, hade helt klart haft svårt om min kille helt plötsligt ville ta kommando över "mina områden" :)
Jag vet inte hur vi ska göra, men tror rätt säkert att jag får det mesta iaf! Dåålliggt insatt i vad som är förmånligt och inte, har helt skjutit det åt sidan.. Allt som har med försäkringskassan o göra är jobbigt i alla lägen!
Igår var jag på min första bebis-träff på öppna förskolan! Min bebis var finast av alla, haha, konstig va :)!! Även om han är lite för liten för att delta, så var det kul för mig att träffa folk och prata blöjor med! Har du hunnit med ngt sådant, eller undviker du?
Hoppas allt är bra! :)