• FinastE2010

Vad har era 2åringar för skostorlek?

Ja som rubriken lyder. :) Vad har era barn för skostorlek och ni som vet, vad har barnet för längd på foten också? Tycker det är så svårt med skor och också hur mycket längre själva skon ska vara. Självklart får man ju mäta men mest nyfiken. :)

• Svar på tråden Vad har era 2åringar för skostorlek?
  • Teodorra

Vår dotter är 13,5 cm och har mellan 23 och 25 i storlek beroende på märke och om det ska vara sula i. Fråga i aafären om du inte vet så får du hjälp med att mäta och prova ut skor.

• Gummsan

Skon ska va 1,5-2cm större än barnets fot. (innemåttet)
    Min 18mån har st 20 och har en fot på 11cm. Min tjej som blir 3 i augusti har stl 23 och min som blir fyra har stl 25-26

• Lajkie

Han ska ha skor som är omkring 15cm, hans fot är således omkring 13,5 cm. Som ovanstående skrev så har även William skor som är mellan 23-25. Stövlarna jag köpte förra veckan är storlek 24, rymmer sockor, medan de nya gymnastikskorna är storlek 23.

• gravid

Vet inte längden på min sons fot men han har storlek 24 i sina nya gympaskor.
    Ska inhandla stövlar till han imorgon.:)

• Loreena

Sonen är 1,5 år hans fot är 14,5 cm och han har strl 25/26 i skor beroende på märke. Vi hade ett par Ecco-kängor i strl 25 i början av vintern och de var 15 i innermått så de kan han inte ha längre. Sen hade vi ett par kängor av märket Viking i strl 26 och där är innermåttet 17 cm.
    Nyligen köpte vi gymnastikskor till sonen i strl 25, innermåttet på dem var 16 cm, så det kan variera lite beroende på märke.

• emme 86

Sonens fötter är 13,5cm och har skor i stl. 23-25(innemått ca. 15cm) som många andra här i tråden.

• Binan

Sonen är 2 år och har 15cm långa fötter och varierar på stl 24-27 beroende på märke. hans fötter har inte vuxit något sen vi köpte skor i höstas så jag hoppas han kan ha höstskorna nu på våren eftersom vi köpte med växmån på dem :)

• NoelochJack

Sonen är två år och hans fot är 15,5 cm vilket ger storlek 27 typ :) stora fötter :)

• Viljasöta
    Viljasöta skrev 2012-03-25 10:53:59 följande:
    mitt barns första halv mening va`` mo sje kakerla ´´(mor sjekk kakerlakk)

vi bor i norge 

blev fel tråd sorry
  • Frida87

Min dotter är 2½ år, och har storlek 26/27 på skorna:) Ingen koll på längden på fötterna hennes, men hon har även väldigt breda fötter:)

• nappe

20 månader dotter har storlek 20/21. Vi köpte dock 22 i sommarskorna

Svar på tråden Vad har era 2åringar för skostorlek?