• Copyjulia

Tips – Embryo glue

Jag har gjort totalt 7 IVF (4 ET och 3 FET). Fyra gånger har det blivit minus och tre gånger plus vilket tyvärr blev ett utomkveds och ett tidigt missfall. Nu har jag precis plussat igen. Alla gånger jag plussat har jag tagit Embryo Glue - ett medel som sprutas in tillsammans med embryot och ska göra att det fäster lättare. De gånger det blivit minus har jag inte tagit Embryo Glue. Kan ju vara en ren slump förstås och kanske inte så mkt att gå efter eftersom jag fått missfall och utomkveds... 

• Svar på tråden Tips – Embryo glue
  • Juliette F
    Copyjulia skrev 2012-03-18 13:55:28 följande:
    Jag har gjort totalt 7 IVF (4 ET och 3 FET). Fyra gånger har det blivit minus och tre gånger plus vilket tyvärr blev ett utomkveds och ett tidigt missfall. Nu har jag precis plussat igen. Alla gånger jag plussat har jag tagit Embryo Glue - ett medel som sprutas in tillsammans med embryot och ska göra att det fäster lättare. De gånger det blivit minus har jag inte tagit Embryo Glue. Kan ju vara en ren slump förstås och kanske inte så mkt att gå efter eftersom jag fått missfall och utomkveds... 
    Intressant!! Är det fler som har erfarenhet av embryo glue? Ska göra ett IVF med ÄD i utlandet i augusti, och har fått erbjudande om embryo glue. Hade aldrig hört talas om det innan men det ska tydligen öka chansen till plus rejält. 
  • Copyjulia
    Juliette F skrev 2013-06-08 09:55:35 följande:
    Intressant!! Är det fler som har erfarenhet av embryo glue? Ska göra ett IVF med ÄD i utlandet i augusti, och har fått erbjudande om embryo glue. Hade aldrig hört talas om det innan men det ska tydligen öka chansen till plus rejält. 

Säger din klinik att det ökar chansen rejält? Min klinik här i Sverige trodde inte mkt på det men jag kunde få det i alla fall. Blev ju plus så jag tror det var det iaf.
  • Juliette F
    Copyjulia skrev 2013-06-08 21:13:44 följande:

Säger din klinik att det ökar chansen rejält? Min klinik här i Sverige trodde inte mkt på det men jag kunde få det i alla fall. Blev ju plus så jag tror det var det iaf.
    Vet inte om kliniken påstår det - det är vad utvecklaren skriver och många kliniker använder det. De har skickat prisförslag och då fanns det möjlighet till detta embryo glue för ca 60 euro. Men man vill ju veta om det är värt pengarna trots allt. Har inte hört så mycket om detta så jag vet inte alls vad kliniker överlag tror om dess effektivitet, bara att vissa erbjuder det till patienter.
  • Copyjulia

Ja, klart utvecklaren skriver så,,, Men min klinik menade att det i alla fall inte hade någon negativ inverkan så varför inte testa, det är ju inte så dyrt. Jag tror på det.

Svar på tråden Tips – Embryo glue