Min pappa misshandlar min mamma psykiskt!
Jag blir himla ledsen när jag tänker på vad min mamma gå igenom! När jag bodde hemma var det alltid konflikter om pengar Min pappa är väldigt snål av sig. Alltså riktigt snål! Det var alltid bråk. När jag och min bror flyttade hemifrån blev det lite bättre eftersom de slapp lägga ut pengar på oss. De verkade vara lyckliga! Men tydligen så har pappa blivit vääääldigt svartsjuk av sig helt utan anledning. Mamma är den trognaste på jorden och tittar inte ens åt andra män. Nu har han fan gått över styr, han har aldrig misshandlat henne fysiskt och aldrig varit nära till det heller. Men frågan är om detta inte är värre? Han är efter henne som en igel! Han anklagar henne för att titta och flirta med andra män i matbutiken, hon är otrogen om hon jobbar över, hon kan absolut inte sova borta en natt, tex åka med någon vän nånstans, hon tackar alltid nej till jobbfester för att hon ska slippa en tjurig gubbe, han blur sur när hon ska träna för då raggar hon på gymet, han vakar över hennes mobil, han står bakom hennes rygg när hon sitter vid datorn. Jag tror pappa känner sig väldigt ensam och olycklig och avundas att mamma ha ett liv med många vänner. Han skulle dock aldrig erkänna det eftersom han har svårt att prata känslor.
Han skulle aldrig acceptera parterapi. Mamma är för feg att säga till honom på skarpen och jag tro att hon vill lämna honom innerst inne men att hon inte vågar. Jag vill inte se henne olycklig med honom tills dom dör! Jag känner mig så maktlös! Har bara lust att ta ett snack med pappa men då skulle det bli ett jäääävla liv sen.
Finns det något man kan göra? Några tips?
(De träffades i 7an på högstadiet och har varit tillsammans sen dess, de har bara haft varandra)