Vid vilken ålder reagerar du på ett barn i barnvagn?
Förutsatt att du vet att barnet är helt frisk och att barnet åker i vagnen till vardags, även om det är korta sträckor.
Vid vilken ålder börjar du reagera?
Förutsatt att du vet att barnet är helt frisk och att barnet åker i vagnen till vardags, även om det är korta sträckor.
Vid vilken ålder börjar du reagera?
reagera på vad? att barnet ser ut och vara för stort för att åka vagn? eller?
när det inte får plats i vagnen och benen hänger utanför. Annars kan det ju finnas tusen anledningar att barnet åker vagn när det är äldre än vanligt, sjukdom etc
Eftersom de allra flesta ungar som åker vagn faktiskt är friska så reagerar jag om dom är över tre år, iallafall om det är i såna sammanhang där vagn normalt inte behövs. Typ i affärer och på promenader kortare än typ 3km.
Min dotter slutade åka vagn när hon var 2½ år. På dotterns dagis går barn som är både 4 och 5 som fortfarande åker vagn (helt normala barn) till och från dagis fastän de bor fem-tio minuter bort.
Den enda som åker vagn utav mina är 1åringen och ibland 3åringen när vi gått lite längre i skogen.
de andra är som sagt 3år, 4år och 5år.
Struntar i det faktiskt. Kommer det en 14-åring i barnvagn antar jag att det är ploj.
Om barnet i fråga är helt friskt så ser jag inte ens en liten mening till att hen skall åka vagn efter 3 års ålder.
När barnet är 3 år förstår jag inte varför man släpar med sig vagn om barnet är "normalt". Att man har vagn nån gång ibland förstår jag men till vardags, när barnet lika gärna kan gå själv...