• Anonym (Bzz)

Bi eller gay

Det är ingen jättestor aktivitet i homo/bi/trans-forumet här på FL men jag tänkte göra ett försök ändå att hitta några att snacka med.

Jag har alltid varit medveten om att jag tycker kvinnor är attraktiva och att jag dras till dom, men jag har väl egentligen inte riktigt sett mig som bisexuell. Jag har väl inte riktigt vågat fundera igenom hela situationen.
    Nu på äldre dar, är 31, så har jag insett att jag flertalet gånger faktiskt även varit förälskad i andra kvinnor och att jag definitivt är bisexuell.

Jag är lyckligt gift med en man men jag känner ändå lite sorg över att jag inte fått uppleva ett riktigt förhållande med en annan kvinna. Finns det fler i min situation? Som kanske precis insett att de är bi/gay och vill prata av sig lite? Det jag verkligen känner saknas är just någon att prata med, någon som själv går igenom eller har gått igenom då man själv inser sin läggning.

• Svar på tråden Bi eller gay
  • Anonym

Här är jag! Snart 40 och gift sen många år. Jag har aldrig tittat efter kvinnor, men blev störtförälskad för ca ett år sen. 

• Anonym (Bzz)
    Anonym skrev 2012-03-20 06:22:14 följande:
    Här är jag! Snart 40 och gift sen många år. Jag har aldrig tittat efter kvinnor, men blev störtförälskad för ca ett år sen. 
    Hur hanterade du det? Vad hände med förälskelsen?
  • Anonym (Bi/Gay?)

Jag finns också!  Jag är snart 30, har barn och är (gift).
    Började drömma om relationer med andra kvinnor för ca 1 år sen, efter någon månad blev jag huvudstupa förälskad i en kollega. Jag har varit attraherad av andra kvinnor sedan tonåren men har förträngt de känslorna. Har alltid trott att folk överdrivit när de sagt att de blivit knäsvaga och helt upptagna av den de är förälskad i, men i och med att den här kvinnan dök upp i mitt liv så har jag insett att jag aldrig varit kär förut. Jag är helt såld på henne och hon gör mig så svag och så stark på samma gång.

Jag ligger i skilsmässa just nu och ser verkligen framemot att leta efter en kvinna att dela mitt liv med. Vet inte om jag är bi eller gay eller bara förvirrad pga ett dåligt äktenskap, har ändå bestämt mig för att inte längre låta mig begränsas av vilket kön det är på personen jag är attraherad/förälskad i. Kärleken får komma när den vill och hur den vill

• Anonym

Hon blev lika kär som jag och vi inledde ett förhållande som jag genast erkände för min man. Nu ska jag och min man separera. Det har dock tagit tid för mig att erkänna för mig själv att jag älskar en kvinna. Min man har varit väldigt förstående och stöttat mig genom detta. Förra året då jag blev kär så var jag i chock en lång tid och hela livet var upp och ner i flera månader. Jag har aldrig känt så här för någon förut och jag njuter 100 ggr mer med att vara med en kvinna än vad jag någonsin gjort med en man. Sen är det andra försvårande omständigheter. Jag har flera barn och kvinnan är mycket yngre än mig.

• tjabbatjena01

jag skulle vilja ha lite sex med en kille, frågan vart man ska hitta en?

• Anonym (samma här)

Hej,

jag är i samma situation!
    Jag har iofs vetat länge att jag är bi - jag har varit kär i både killar och tjejer, men aldrig haft sex med en tjej. Nu har behovet trängt sig på mer och mer efter att jag blev huvudstupa förälskad i en tjej i somras och jag kan inte sluta tänka på det (inte henne...). Jag har sambo och barn, men är förmodligen på väg att separera. Jag ska bara våga uttala de svåra orden...

Och jag tänker likadant som "Anonym (Bi/Gay?)":

Anonym (Bi/Gay?) skrev 2012-03-20 18:53:26 följande:
    Jag ligger i skilsmässa just nu och ser verkligen framemot att leta efter en kvinna att dela mitt liv med. Vet inte om jag är bi eller gay eller bara förvirrad pga ett dåligt äktenskap, har ändå bestämt mig för att inte längre låta mig begränsas av vilket kön det är på personen jag är attraherad/förälskad i. Kärleken får komma när den vill och hur den vill
  • Anonym (Bzz)

Känns ju lite skrämmande att ni ska separera allihopa. Jag hoppas verkligen inte det kommer hända mig. Förhoppningsvis så räcker det att min man skulle tillåta mig att vara med tjejer om jag känner att jag behöver det och förhoppningsvis fortsätter jag vara kär i min man. Jag har svårt att tänka mig livet utan honom men man vet ju aldrig vad framtiden innehåller.

Tack till er som svarat.

• toccata

Är är bisexuell och man, lever i samboförhållande med kvinna, har barn tillsammans.

Vi lever i ett mer öppet förhållande då vi båda träffar andra vid tillfällen och om jag råkar träffa en man eller kvinna är av underordnad betydelse.  

Ser attraktion och förälskelse till andra som mer eller mindre naturligt och för mig är det alltså ingen stor sak om det råkar vara en man.

Tror egentligen att de flesta par någonstans brottas med liknande, attraktion till andra och jag är övertygad om att de allra flesta relationer skulle må bättre av att man bejakade dessa attraktioner i högre grad än vad man kanske gör idag. 
    Du kanske skulle börja med att öppna upp dig lite för din man, släng ut en krok, se reaktionen, förklara dina känslor, även de du har för honom. Den här situationen är kanske ändå "lättare" att förklara än om det hade handlat om dina känslor inför en annan man. Tycker absolut att du ska komma ut för din man.

• Anonym (Anna)

[quote=64327354][quote-nick]Anonym (Bzz) skrev 2012-04-06 00:10:54 följande:[/quote-nick]Känns ju lite skrämmande att ni ska separera allihopa. Jag hoppas verkligen inte det kommer hända mig. Förhoppningsvis så räcker det att min man skulle tillåta mig att vara med tjejer om jag känner att jag behöver det och förhoppningsvis fortsätter jag vara kär i min man. Jag har svårt att tänka mig livet utan honom men man vet ju aldrig vad framtiden innehåller.

Tack till er som svarat.[/quote

• Anonym (Anna)

Oj så tokigt det blev. Skulle citera men lyckades inte skriva något sedan....

Fattar inte hur du tänker alls här. För mig är kärlek detsamma oavsett vilket kön man blir förälskad eller attraherad av. Om jag var din man skulle jag inte se någon skillnad på om du uttryckte att du vill vara med kvinnor än om du sa att du vill ligga med andra män. Antingen har man ett monogamtförhållande eller ett öppet. Skulle du vilja ha ett sådant? Skulle du säga till din man att om jag får ligga med andra så får du det också?. Är det mer ok med otrohet också om den är med samma kön? Jag skulle nog fundera igenom det här lite till om jag var du. Om du vill vara med din man för att du älskar honom så får du vara det om du blir kär i någon annan, kvinna eller man, så får du kanske välja. Varför göra skillnad på vad sex och kärlek är utifrån vilket kön en person har liksom.

Svar på tråden Bi eller gay