• FruFrank

Fuktkräm för att bli brunare när man solar solarium?

Någon som vet vad man kan använda för hudlotion eller sol-lotion
    som fuktar huden när man solar solarium så man blir brunare?
    Jag har alltid solat på torr hud... å blir knappt nå brun (mitt pigment är lite mysko)

Så är det nån som vet någon bra fuktkräm eller dylikt man bara kan
    köpa på en vanlig affär?
    behöver inte vara nån speciell sol-kräm eller så...
    bara nåt som fuktar så man blir brunare?

tacksam för svar

• Svar på tråden Fuktkräm för att bli brunare när man solar solarium?
  • Shy Lips

Jag har använt vanlig hudlotion när jag solat.Annars har jag använt en lotion som man "ska" bli brunare fortare av...Det kan man köpa där man solar.

• BaraLinda

Nej! Hudkräm "bubblar" "steker" huden om du solar med sånt på!

• Shy Lips

Föresten, kör en ordentlig peeling innan du solar också.Ta vanligt strösocker blandat med lite vatten och riv över hela kroppen.Smörj sedan in dig.Gör det helst dagen innan du solar.Och angående hudlotion vid solandet, använd inte en lotion som är alltför fet.

• Shy Lips

BaraLinda...Va??Har ALDRIG hänt mig!

• BaraLinda

Finns väl bra "solkrämer" Kanske, men köp ingen vanlig hudkräm bara......det är då vad jag hört...Hudkräm är ju fett, samma som om du skulle stryka fett på kroppen och sen sola......

• soofee

Där jag har solat solarium (händer inte så ofta dock) har det stått att man INTE ska smörja in sig med någon kräm innan solning, för det kan skada huden.

• Shy Lips

Wiiihi...jaja...där ser man.Jag har iallafall alltid smörjt in mig, både med hudlotion och med kräm som snabbar upp pigmentet...o jag mår finfint!

• soofee

shy lips: vad är det för kräm som snabbar upp pigmentet? funkar den?
    *känner mig blek*

• Shy Lips

soofee...Kommer inte ihåg vad dom heter...har använt flera...Men jag har köpt dom i solarie"butiker"

Och dom funkar!!

Svar på tråden Fuktkräm för att bli brunare när man solar solarium?