Min dotter hör röster, hur allvarligt är det?
Jag väljer att vara anonym för min dotters skull. Min dotter som snart är nio år har vid flera tillfällen berättat att hon hör röster som ropar på henne och att de ropar hennes namn. Hon säger att hon inte blir rädd. Anledningen till att hon berättade det här var att hon vid några tillfällen då det här hänt varit med kompisar. Hon har då frågat dem om de hört något men det hade de inte. Vid ett annat tillfälle besökte vi en kompis till mig. Min dotter gick runt i det lilla huset medan vi satt i köket. Efter en stund kommer hon och frågar vart pojken tog vägen. Jag tog det bara för en lek och tänkte inte mer på det. Några veckor senare frågade hon mig igen och ja förklarade att det inte fanns någon pojke där, det var bara. Hon. Jag och min kompis. Hon berättade då att hon sett en pojke som gått igenom väggen till toaletten och sedan försvunnit. Det har bara hänt vid ett tillfälle. Men rösterna hör hon relativt ofta. Hon lider inte av det, hon känner sig inte rädd. Jag tror hennes funderingar mer är på planet om det är så här för alla och vem /vilka det är som ropar på henne. Det här låter ju helkonstigt. Men är det något att oroa sig för? Någon som har liknande erfarenheter? Kan det vara så enkelt som ett barns livliga fantasi?