• iidaaaaa

Fler barn eller utbildning ?

Jag och min man har en dotter på 6 månader, vi har hela tiden varit inställda på att skaffa syskon ganska tätt. Men först ville vi ha en sommar bara vi 3 innan vi försöker skaffa ett till barn. Jag har vart helt inställd på att det är barn livet som är planen det kommande 5 åren innan jag tänkt utbilda mig pga att den utbildningen jag vill göra är så fruktansvärt dyr. Igår kollade jag på utbildningen igen och ser att den blivit berättigad av CSN viket den inte varit tidigare och nu kan min dröm bli sann eftersom att jag kan få stöd från CSN och slippa ta ett privat lån och behövs leva på endast en inkomst (min man) så nu står jag där mellan två världar , satsa på mig själv eller på min familj? Jag är inte i behov av att skaffa fler barn just nu, jag är fortfarande ung ett bra tag till men min man är över 30 och vill inte vänta! Hur skall man göra? Jag vill verkligen utbilda mig och bli självständig och oxå ha möjlighet att ha en bra inkomst samtidigt vill jag inte förstöra det fina planer jag och min man redan hade.... Och väljer jag att utbilda mig betyder det att jag måste sätta min dotter på dagis vid ca 1.5 år vilket inte alls känns kul eftersom att jag tänk ha henne hemma tills hon e 3 år (eftersom att vi tänkt skaffa fler barn och med egen insyn i förskole verksamheten så känns det inte vettigt att lämna bort mitt barn innan 3 års ålder om jag verkligen inte måste. Tack på förhand/ i

Svar på tråden Fler barn eller utbildning ?