Tips om dhea
Hej! Hoppar in här lite:)
Har läst en del här och måste säga att det är en fin och varm tråd med många intressanta diskussioner .
Jag har ätit prasteron i 6 veckor nu. Fick det utskrivet av en läkare på IVF kliniken där jag går(gick)
Läkaren ville först inte skriva ut receptet och han sa att det ändå inte skulle hjälpa mig...
Är 42 år med ett AMH på <0,2
Och hormonella rubbningar med bl oregelbunden mens och ingen ÄL.
Fick gråta mig till det kan man säga...
Jag äter 75mg / dag och märker att jag fått lite fetare hy och håret blir fett lite snabbare.
Sen vaknar jag så tidigt på morgonen, ca kl 4 och kan inte somna om. Vet inte om det är pga dhea eller om det bara är alla tankar i huvudet...
Nu har vi( min sambo o jag) bestämt oss för att strunta i IVF försöken och gå vidare med ÄD i stället för att spara framförallt tid men oxå mitt välmående!
Men... Hoppet att bli gravid på egen hand finns ju så klart!! Speciellt när jag läst om många som faktiskt lyckats trots dåliga odds!!
Har en burk kvar att plocka ut på recept men sen är de slut...
Funderar om jag ska dra ner dosen till 50mg så de räcker lite längre.
Eller ska jag köra 75 för att förbättra oddsen på eventuella ägg.
germany-bara du känner din kropp bäst- ledsen att du känner att det inte fungerade denna gången heller!! Och du...det är helt ok att svära!!! FAN!!
Tycker du enormt stark!! Heja dej!
( har läst din presentation nu)
Tuvalina- min sambo visade mig en blogg häromdagen som han hittat när han sökte på nätet om ?antagligen ÄD kanske? Jag läste inlägget om att du skulle helst velat visa en bild tusse , på en viss läkare när han satt och åt lunch...
Har också råkat ut för dessa socialt inkompetenta läkare och det är en av anledningarna till att vi lägger ner.
Har trott ett tag att det kanske är jag som är för känslig, så tack för att du bevisade för mig att det inte är mig det är fel på.
Ska läsa mer på din blogg.. Blir oerhört berörd!
Kram på er från Pippi :)