Tips om dhea
Hej!
Jag har följt de här trådarna lite men aldrig kommenterat. Vad jag inte förstår är hur så många bra tjejer låter Lillstoran hålla på.. Det var en annan tråd tidigare som låstes för folk där inte orkade längre.
Hur kan man som gravid sitta och säga till folk som kämpar och även förlorat barn, att det bara är att slappna av ungefär? Om någon hade sagt det till mig cirka 8 månader in i verkstaden hade jag verkligen tagit illa upp. Ändå har jag inte behövt kämpa hälften av vad ni gör! Jag slappnade också av första halvåret och hade jättekul, tro mig, men inte fan blir man gravid av det.. Alla vet väl oxå att det är bra för både kropp och själ i alla sammanhang att kunna slappna av, utan att Lillstoran ska behöva upplysa om det som det vore någonting nytt. Bara för att liksom få trycka till lite extra eller..?
Jag har även sätt henne skriva till Tuvalina nåt i stil med "vi kan träffas så kan du få se hur gravid jag är". Bara för att Tuvalina upprepade gånger bett henne höja nivån som många stört sig på. Det är så okänsligt och lågt! Sen nu i dagarna kom plötsligt en åsikt om IVFbloggar oxå;
"En av de egenskaper jag uppskattar mest i det verkliga livet är människor som har stark integritet. Jag skulle aldrig lämna ut mig själv och mitt innersta till en massa främmande människor på det sättet en del andra människor gör. Förstår anledningen varför folk anonymiserar bloggar och skaffar lösenord till dem. Sedan är det en annan sak att skriva om bröllop, resor, matlagning etc. men jag förstår varför 9 av 10 IVF bloggar är anonyma".
Man behöver inte va Einstein för att förstå vem detta riktade sig till..Att förlora ett barn på det sätt som Tuva vill garanterat ingen vara med om. Så man bör kunna ha hjärta nog att kunna uttrycka sig på andra sätt, även om man tycker olika. Empati liksom! Varför sitta här och tjafsa när man redan är gravid och det gick förhållandevis lätt?? Därför jag aldrig skrivit nåt t.ex.
Tuva är i mina ögon redan 100 ggr mer mamma än vad det här beteendet visar upp iaf.
Oavsett om det blir ÄD eller på egen hand! Ge inte upp och ta inte åt dig av dumma kommentarer/idioti. Sen ser jag det verkligen som att du är mamma redan, Tusse är föresten jättesöt :), och kommer få ett syskon. Punkt slut