Tips om dhea
Vill gärna gratulera er som blivit gravida! Jag tillhör er skara
och vill gärna dela med mig av´mina erfarenheter av DHEA, pergotime och progesteron.
Jag är snart 41 år har en dotter på 4 år som blev till efter 1½ års "kämpande". Vi var precis på väg att inleda IVF, men lyckades på egenhand. När hon var 1 år började vi att försöka få till ett syskon. Det tog ju lite tid förra gången.... Det gick inte så bra... Vi försökte med insemination och 2 IVF. Vi testade insemination i kombination med pergotime. Jag har iofs ägglossning, men jag tog pergotime för att få fler ägg vid varje ägglossning. Jag testade akupunktur, men det gjorde ingen skillnad. För 3 år sedan (när vi började syskonförsök) så hade jag ett AMH-värde på ca 0,35.
För 3 månader sedan började jag ta DHEA. Jag tog först 50 mg/dag, men eftersom jag inte märkte några direkta biverkningar så ökade jag efter ca en månad till 75 mg/dag. Efter nyår tog jag ett nytt AMH-test och då hade värdet minsakt så att det var "under mätbart" enl läkare. Hon lät mig i alla fall testa en omgån pergotime till och vid VUL straxt inna ägglossning så fanns det 2 lagom stora ägg. Hon skickade hem mig och sa att nu var det upp till mig och min man.
Jag fick med mig ett recept på Lutinus (progesteron). JAg började ta dem samma dag som ägglossningen.
Till min stora förvåning så var mensen sen... Den är nu 6 dagar sen och jag har testat 3 gånger. Det är svaaaaga streck på testerna, men de finns där. OCh jag har klara graviditetssymptom. Trött som tusan och illamående. Om allt går som det ska så kommer det en bebis den 2 november . Vem vet. Kanske blir det 2....
Jagkänner mig helt övertygad om att det var DHEA som var tricket!