• Annapannan

Tips om dhea

Hej
    Jag har läst era meddelanden under en längre tid men inte orkat skriva något själv. ..
    Men nu vill jag ge en ytterligare solskenshistoria (hoppas jag) som kanske får någon att testa dhea som tvekar. Vi har under 2,5 års tid varje månad försökt få barn. Efter det misslyckats med fem ivf:er, fyra av dem med dubbla embryon. Reagerar bra på stimulering men har dålig kvalite på äggen och aldrig fått något till frysen.
    Har nu tagit dheatillskott i 2 månader och skulle precis sätta igång med ivf nr 6. Och vad händer då, jag har blivit gravid på naturlig väg! Kan inte fatta att det är sant- känner mig chockad. Jag kan inte annat än tro att det berodde på dhea-tillskottet.
    Nu undrar jag om man ska sluta med dhea när man fått positivt gravtest? Visst borde man väl det? Vilka rekommendationer har ni fått? Tacksam för svar.

• Annapannan

Tack för gratulationer! Nu är det bara en lång väntat till första ultraljudet.... Jag åt 3*25 mg per dag av Prasteron som jag fick utskrivet av läkare. Önskar er alla stort lycka till! Jag hållar alla tummar jag kan för alla där ute som kämpar med ivf, det är f.n inte lätt.

Svar på tråden Tips om dhea