Tips om dhea
Bara en annan tanke, om man har även mild hypotyreos så kan det minska fertiliteten. Man rekommenderar att ligga på under 1,0 eller i alla fall 1,5 om man har svårt att bli gravid.
Bara en annan tanke, om man har även mild hypotyreos så kan det minska fertiliteten. Man rekommenderar att ligga på under 1,0 eller i alla fall 1,5 om man har svårt att bli gravid.
Jag är 42 och har haft upprepade missfall. Kanske är mina ägg lite skruttiga och skulle bli bättre med tillskott av DHEA? Finns det någon läkare i Sverige som skriver ut detta eller beställer man själv från nätet och kan ni rekommendera en säker site i sådana fall?
Jag vill verkligen göra allt för att lyckas nästa gång. Ska bara vänta ut det aktuella missfallet först. Tänkte prova progesterall och trombyl (har även fått progesteronvagitatorer utskrivna men de skulle man inte börja använda förrän en bit in i graviditeten och jag vill ta progesteron tidigare).
Jag är även nyfiken på Q10 och munkpeppar. Jag tycker att denna sida är spännande.
Ni som tar DHEA, kollar ni nivåerna i blodet hos läkare regelbundet? Jag har precis läst lite på nätet om att det också kan ha en negativ effekt på fertiliteten (för vissa verkar det som) eftersom det ökar just det manliga könshormonet.
Men enligt en studie så förbättrar det fertiliteten.
Ni är säkert insatta i dessa studier innan men för mig är det här med DHEA relativt nytt! Och jag vill ju inte försämra mina fertilitetschanser
Man kanske borde se om man har en stor äggreserv kvar och veta mer om kvaliteten på äggen och på värdena av DHEA i kroppen först? Men gör läkare sånt?
Konstigt att man inte får bättre hjälp från fertilitskliniken! Nu har min utredning inte riktigt kommit igång, men vad jag har förstått är det ändå rätt begränsad hjälp. Väntar bara på att mitt MF ska sluta och nästa mens komma igång för att börja utredningen igen. Men idag körde vi igång med bebisverkstaden i alla fall! Blödningen är ju i stort sett borta. ÄL visade väldigt positivt men det är nog för att hcg forfarande är kvar i kroppen...