• micke78

Tips om dhea

MissBoring skrev 2013-08-10 17:00:27 följande:

Så blev det för mig med. Jag hade problem med nedregleringen den Ivf:en som jag åt dhea. Först så slutade jag inte blöda efter mensen utan hade små blödningar/spottings flera veckor efteråt och sen så va jag inte nedreglerad när jag va på vul. Fick pga julstängt forttta spraya 3 extra veckor och då va jag sen nedreglerad och hinnan tunn som den skulle va. Tyvärr lyckades inte den ivf:en å min känsla är tyvärr att det berodde på att jag åt dhea samtidigt som jag började spraya. Men det är ingen läkare som sagt nått om sammanhanget..
    Hoppas det går bra för dig!
    Hej. Jag har ätit dhea i 3 månader nu och efter 2,5 vecka med Synerela visade E2 36, dvs jag var nedreglerat. 
    Kanske fråga läkarn om det kan vara en sammanhang? 
  • micke78
    MissBoring skrev 2013-08-11 02:28:27 följande:

Bara för att det blev knas för mig så behöver det inte betyda det för dig. Ibland kan man visst behöva ett par dagar extra med nedregleri g utan direkt orsak.
    Jag hade ju de där småblödni garna ett tag efter men jag fick ingen mer blödning utan hinnan minskade ju längre jag va nedreglerad.
    Men är du nedreglerad så finns ju inget problem!?
    Ber om ursäkt för om det blev missuppfattat det jag skrev. Tänkte bara dela med er att jag blev nedreglerat även med dhea. Menade bara att det kanske är bra att prata med läkarn om det om man är orolig för att det är pga dhea.
Svar på tråden Tips om dhea