Tips om dhea
Jag försöker beställa dhea men dom vill att man ska fylla i State och det spelar ingen roll vad jag än skriver så kommer det fram en ruta att jag skrivit fel, vad ska jag göra?
Jag försöker beställa dhea men dom vill att man ska fylla i State och det spelar ingen roll vad jag än skriver så kommer det fram en ruta att jag skrivit fel, vad ska jag göra?
Oj va dyrt! Finns det verkligen ingen läkare i Sverige som skriver ut dhea?
Tack snälla för era svar! Jag går inte i Falun utan i Göteborg men dom har semester nu och öppnar inte förrän i augusti, men kan Falun skriva ut medicin även om jag inte går där? Skulle vilja börja med dhea så fort som möjligt
Om man har regelbunden mens och ägglossning kan man ta DHEA då eller finns det risk att cykeln rubbas?
Såhär tycker jag, observera också att jag är inte så insatt i DHEA så rätta mig gärna :) att ta DHEA kan säkert hjälpa i många fall men så kan det kanske ställa till det också? Det bästa vore ju om läkarna kunde mäta DHEA så man får svart på vitt om man överhuvudtaget bör äta det och isåfall hur stark dos. Själv närmar jag mig 42 om ett halvår och är väldigt fram och tillbaka om jag bör prova DHEA, å ena sidan vill jag bara för att lixom testa och se, kanske kan det funka, men om det inte gör det och min mens/ägglossning blir skev, vad gör jag då, väntar ytterligare månader för att kunna försöka igen? Och när jag inte har tiden på min sida så har jag bestämt mig för att inte testa då min ägglossning nu är regelbunden igen efter ivf försöken. Är som sagt kluven men jag fattar inte varför inte fler läkare kollar upp DHEA OM det nu kan hjälpa? Jag vågar inte prova, rädd att min cykel går åt skogen och jag vill inte vänta på att den ska bli ok igen. Fler med dessa tankar eller andra åsikter?
Såhär sade min läkare idag på min klinik om DHEA. Dom var på en konferens i våras och där tog dom upp just DHEA, det dom sade där var att de studier som var gjorda fann dom ingen signifikant skillnad på om man ätit DHEA eller inte, hon trodde inge att DHEA kunde öka kvalitén på äggen. Många studier har visst gjorts om detta men inte visat någon skillnad. Någon mer med tankar om detta? Själv har jag jskippat DHEA just för att jag vill inte rubba min ägglossning/mens eftersom jag ska påbörja andra och sista ivf försök snart.
Cff jag håller tummarna!!
Bra CFF! Håller tummar