Snart lycklig skrev 2013-06-23 22:39:18 följande:
Jag har tagit Inofolic i drygt 1 år. Den innehåller 2000 mg Inositol och lite folsyra per påse/dos.Jag har tagit två påsar per dag, 1 morgon och 1 kväll. Jag har kompletterat med 3 mg Melatonin på kvällen.
Jag har alltså tagit 4000 mg = 4 g per dag. DFetta har jag gjort på eget bevåg men berättat för Dr D i ASten att jag tar. Vi har aldrig diskuterat doser. Detta fick jag som ett tips av en FL-vän som bor i Italien. Hon hade blivit rekommenderat det av IVF-klinik där.
Jag har tagit samma dos som hon blev rekommenderad. Vet ej eller om det varit myo-variant.
De IVF jag gjort efter intag har visat på fina embryon utan fragment. Tyvärr har jag ännu inte lyckats i alla fall. Även om det inte gått hela vägen har bl a Dr D och hans embryologer varit imponerade, med tanke på min ålder (var då 46 och 46,5 år) Är nu 47 år och samlar för att göra en sista FET med mina egna ägg. Vet ej något om kvaliteten på mina 1-dagars nedfrysta.
Ni tror säkert inte jag är riktigt klok, som inte gett upp. Jag har bra världen för min ålder och ibland svarat riktigt bra på stimuleringar. T ex i torsdags hade jag 9 äggblåsor, även om en del var små och inte komemr att fortsätta växa. De var då mellan 2,5 till 14,0 mm. Glad att jag får en chans.
Jag har i alla fall gjort mitt bästa när allt är klart, oavsett resultat.
Wow! Tack för att du berättade din historia. Även om jag tar så många tabletter har jag inte ännu kommit så länge för att se om de påverkar någonting. Det är en sak att lyssna på läkarna och köpa alla saker de ordinerar. Det är en helt annan sak att TRO på det som de ordinerar! Enligt din historia kan jag tänka mig att alla pengar jag har lagt på supplements är värde det. Jag var lite osäkert på melatonin, men nu ska jag fortsätta att ta den regelbundet.

Jag är 38 och har få folliklar och de är så svårt att stimulera. Du ge mig hopp!

Ge inte upp!