Tips om dhea
Hej hej,
Har haft den här tråden som favorit ett litet tag nu men inte skrivit något. Jag har hört talas om DHEA och försöker nu läsa på mig mer om det. Vi har bestämt oss för att göra ett IVF-försök och är nervös för att jag inte kommer producera nog många fina ägg.
Har börjat en utredning och har fått svar på mina prover att de är "normala". AMH-värdet fick jag ta om för att det visade en siffra som inte fanns i det normala intervallet. Väntar nervöst på det svaret. Ska på läkarbesök om en vecka och gå igenom provsvaren. Jag har aldrig fått något hormonstimulerande under tiden vi har försökt. Tänker säga till henne att vi vill ta IVF nu först (kommer få betala för det själv) innan vi måste fortsätta försöka själv. Funderar på om DHEA kan förbättra chanserna vid IVF (vilket jag läst att det gör för många).
Ska läsa lite och se om jag blir något klokare och kanske kan få ställa någon fråga om det är ok?
Jag bor uppe i norra sverige och där är landstinget väldigt snåla med sin hjälp, man får inte ha fyllt 38 år och jag fyller 39 nu om två veckor. Går till en privat klinik nu.
önskar dig all lycka till.