• ThisIsMyYear

Tips om dhea

Jag köpte den här: www.dhea.com/product.php&cat=0&page=0&featured=Y 

Men det kom inte i en burk?? Det kom i en karta och står ingenting om vad det är eller nånting, är det så det ska vara eller vad är detta? Står inte var det kom ifrån heller så jag börjar ju fundera över vad det är för nåt... :O 

• ThisIsMyYear
    cff skrev 2014-03-31 21:50:54 följande:
    Jag trodde dhea.com hade slutat att skicka till Sverige (det sa det för något år sedan att de skulle göra). Tabletter därifrån brukar komma i platta (gula) kuvert med tabletterna i en genomskinlig, platt vacumförpackning. Det har att göra med att man egentligen inte riktigt från "importera" dhea...
    När jag har köpt tabletter från dhea.com har de definitivt innehållit dhea (för jag har testat mina nivåer innan och medans jag ätit dhea). :)
    Ahaa, vad skönt, då har jag fått rätt då ;) 
    Jag blev bara så brydd över just det där gula kuvertet med tabletterna i vacumförpackning, för det stod ju inte på kuvertet var tabletterna kommer ifrån och det står ingenting alls på förpackningen vad det är för något eller vad det innehåller osv. Så jag har inte vågat börja, men då kan jag göra det då! :) 
    Jag har även beställt folsyra och vitaminer från olika ställen så jag var inte säker på vilket detta var men då vet jag, tack! :) 
  • ThisIsMyYear
    Katt12 skrev 2014-04-03 20:46:54 följande:
    Hej... Blir så trött! Har äntligen börjat m prasteron igår. Döm om min förvåning när jag får kliande utslag några timmar efter att ha tagit första tabletten. Tog ändå en tablett idag igen men besvären fortsätter och det är nog bara att inse att jag är allergisk:( Kan ju vara mot ngt hjälpämne i just prasteron. Finns det fortf ngnstans där man kan beställa DHEA utomlands ifrån? Eller får man åka t USA o handla..?
    Jag beställde som sagt från dhea.com för ett par veckor sedan, så man måste inte åka till USA :) 
    Men vad konstigt med utslag!
  • ThisIsMyYear
    Katt12 skrev 2014-04-04 13:15:56 följande:
    Vad bra att de fortf skickar t Sverige! Var det lång leveranstid? Har du börjat ta tabletterna än, This?
    kommer inte ihåg faktiskt, ett par veckor kanske? Ja jag har börjat, tredje dagen nu :) 
  • ThisIsMyYear

Jag har fått väldigt fet hy i ansiktet efter denna första vecka :O Brukar ha fet hy i pannan som jag får smyga iväg och skölja av nån gång om dagen, nu måste jag smyga iväg flera ggr per dag och även skölja resten av ansiktet som är fett... :s Känns som att dra av ett lager smör från pannan! 

Sen har min mage börjat klia. Brukar ÄL flyttas nåt förresten? 

• ThisIsMyYear

Vad fort tiden gått ändå, tredje veckan med DHEA nu :) Är det meningen att man ska känna nåt av dem? Förutom fet hy och försenad ÄL (vilket är två saker som även jag har märkt).

Har även fått för mig att jag har ömmare bröst än vad jag brukar ha såhär veckan före mens, ett litet hopp som tänts fast jag vet att det tar  ca 3 månader innan DHEA börjar fungera... Tänker också på att pollenallergin har slagit till, kanske kroppen har fullt upp med det och inte stöter bort eventuella befruktade ägg? Hoppas kan man ju göra, men det blir IVF till hösten..

Svar på tråden Tips om dhea