• mère de R

Tips om dhea

Hej!

Ursäkta mitt inhopp i tråden. Jag försöker beställa dhea från www.dhea.com/cart.php som jag har läst att fler av er har gjort men när jag skriver min adress får jag upp att de inte kan erbjuda mig en estimerad fraktkostnad och att jag behöver rätta adressen. Kan det vara state-fältet som ställer till det? Vad skrev ni? Hade ni problem med beställning?

Tacksam för snabbt svar!

• mère de R

Jag har fortfarande inte lyckats beställa från deras hemsida men har sett att man kan beställa samma burk (bilden var samma iallafall) på e-bay.

Ni som tagit dhea, efter hur många månader lyckades ni bli gravida? Och fick ni behålla graviditeten eller slutade den i MF? Jag lyckas bli gravid kanske en gång/år mha pergo eller akupunktur men det slutar med MF :(

• mère de R

Jag har fortfarande inte lyckats beställa från deras hemsida men har sett att man kan beställa samma burk (bilden var samma iallafall) på e-bay.

Ni som tagit dhea, efter hur många månader lyckades ni bli gravida? Och fick ni behålla graviditeten eller slutade den i MF? Jag lyckas bli gravid kanske en gång/år mha pergo eller akupunktur men det slutar med MF :(

• mère de R

Hannah: jag fick veta att jag hade 0,2 i amt i april 2013 och en dag senare plussade jag (hade tagit enkel dos pergo samma månad) Det slutade tyvärr i tidigt MF. Vi la sedan ner det hela eftersom läkaren sa att det var nästan kört för oss. Nu i sommar bestämde jag mig för att prova akupunktur. Jag hade testat akupunktur tidigare i samband med IVF och blev naturligt gravid med sonen två månader efter. Det verkar som att min kropp svarar bra på akupunktur för jag testade plus i torsdags, efter 4 behandlingar :) Har dessvärre fått en liten blödningen så det återstår och se hur det slutar. Smörjer med progesterAll varje dag och hoppas att det hjälper.

Planen var att testa munkpeppar fram till januari och sedan ge dhea en chans. Hoppas jag slipper det.

Hoppas din äl kommer igång snart! Rekommenderar dig att prova akupunktur också om du inte gjort det redan. Får jag fråga vad crinone är och varför du fick det?

• mère de R
    Katt12 skrev 2014-08-03 22:04:25 följande:

Men grattis, vad kul! Då behöver du kanske inte beställa ngt alls, då! Hoppas nu blödningen bara är ngt tillfälligt och ofarligt. Måste fråga dig ang ProgesterAll, som jag också kör nu sedan förra cykeln. Får väldigt ömma bröst av den, är det ngt du känner igen? Har tagit Crinone och Lutinus i samband m IVF tidigare, så jag har ju tagit progeterontillskott, men inte fått dessa ömma bröst förrän nu med ProgesterAll.

Det låter ju oxå som att du fått tag på en bra akupunktör, inte helt lätt. Får jag fråga om du möjligtvis bor i Sthlm? Tar tacksamt emot tips på akupunktör i så fall.

Jag började ta progesterall i torsdags när jag plussade och visst har jag lite ömma bröst men vet inte om det beror på graviditeten eller krämen.

Jag bor i Göteborg men jag har läst här på FL att många varit hos nån som heter dr Ma i Stockholm. Googla honom/henne.

Lycka till!
  • mère de R

LinneaSvea, jag är 35 år. Min akupuntör heter Tuula Partanen på Akupunkturcentrum nära Redbergsplatsen. Hon är fantastisk! Lugn och jätte duktig. Förutom nålarna har vi har haft jätte bra samtal om att handskas med barnlöshet och annat som skapar stress.

Jag har börjat noja mig för att krämen hindrar en ev mf-blödning. Om min blödning var ett MF, tror ni att krämen kan stoppa blödningen, alltså inte stoppa missfallet utan bara skjuta på det så det inte sätter igång på riktigt?

• mère de R
    LinneaSvea skrev 2014-08-06 10:46:11 följande:

Hej alla!

Och tack för inputs!

Nu har jag precis fått reda på provsvaren på mina prover, DHEA-S, testosteron och androstendion. alla var tydligen väldigt höga och låg bra över referensvärdena. Jag har därför slutat ta prasteron nu men vet i sjutton om det kommar att hjälpa!

Fick dessutom svar på mitt AMH som jag tog i mitten av juni och det var 0,7  i april var det 1,4 så det har alltså försämrats så mycket på bara ett par månader.... Känner mig jättedeppig, allt verkar vara helt kört.

Kram på er så länge!

Förstår att det känns tuun
  • mère de R

Dumma surfplatta!

Jag förstår att det känns tungt nu och det är helt ok att deppa och bli ledsen/arg. Men som germany skriver, många har lyckats bli gravida trots betydligt lägre amh än ditt så ge inte upp. Stor kram

Svar på tråden Tips om dhea