• MissBoring

Tips om dhea

Kattflickan skrev 2013-02-26 11:01:16 följande:
    I lördags försökte de sätta igång förlossningen, det fick inte bra och barnet blev stressat så det blev kejsarsnitt. Barnet hade bajsat i fostervattnet och rörde sig mindre. Ut kom en pigg, välmående flicka i söndags. Hon var 52 cm lång och vägde 3750g. Så hon var stor för sin ålder, 37+0.

Först var jag besviken på att det blev kejsarsnitt, men nu spelar det ingen roll när jag har min välmående Klara i min famn!

CFF: Beklagar verkligen att det bara blev en biokemisk graviditet, det är så frustrerande, har också varit med om det.

Kramar till alla!

Millan
    Stort grattis Kattflickan!
  • MissBoring
    mba12 skrev 2013-04-15 13:11:42 följande:
    Cff, Jag är alltid så fascinerad av dig, din energi och ditt sätt att hitta lösningar för olika hinder i denna "hemska resan"! APPLÅD{#emotions_dlg.flower}

Önskar dig all lycka i denna cykelHjärta

Jag kan bara hålla med!! och: Ikväll klappar jag mig själv på ryggen och säger "det gjorde du bra", är helt rätt!! hejja dig Cff!!
  • MissBoring

Grattis till lycke vul etc som varit det sista.

Och lycka till alla som fortfarande kämpar! 

• MissBoring

Mba du vet jag tänker på dig

Myran jag måste ju passa på och gratulera nu när du tittade in här. Underbara nyheter

• MissBoring

Germany, åh vad du är gullig, tack! Tyvärr så är jag långt därifrån då min kropp inte mår så bra men hoppas får du ju gärna!! Jag tänkte jag skulle inboxa dig men kommer inte in på ditt konto!?

• MissBoring
    Cice skrev 2013-06-04 15:53:55 följande:
    Det var länge sedan jag skrev här. Jag har fått MF, för ett tag sen och efter det,  jag har  inte  använt DHEA.  Jag var mkt trött o mkt ledsen.

Jag bestämde mig för  att  göra en  några   IVF  till . Jag ska snart göra  ET, och är det första gången jag har fått 9 ägg. Åtta ägg blev befruktade.

Jag har 3 DHEA förp som jag vill sälja.  Vitabase med 50 kapslar vardera, 50mg.

Jag vill lämna en stor kram till alla som är gravida och de som fortfarande kämpar för denna dröm, som  är så vacker, .

Beklagar verkligen ditt mf
  • MissBoring

Cff, du är värd all medgång du kan få som du kämpar!

• MissBoring
    Fiamedbarn skrev 2013-06-30 18:12:49 följande:
    Bambi, vad var ditt DHEA-värde innan du började ta tillskott och vad är det efter?

Mitt TSH är efter levaxinbehandling i några månader nu nere på 0.87! Och mitt T4 är på 16. Men jag undrar om jag inte borde ta tillskottet lith....vad det nu heter om levaxin inte ger bra effekt, för jag är fortfarande oändligt trött.

Hej. Jag va här mycket förut men nu lagt ner våra försök. Dock tittar jag in ibland. När jag läste det här inlägget att du fortfarande är så trött så vill jag tipsa dig om att be att få kolla ditt kortisol värde, att dom kollar det på din VC eller kanske klinik!? Om det är lågt så ger det samma fortsatta symtom trots Tsh ser ra ut. Lycka till.
  • MissBoring
    Liv2014 skrev 2013-08-09 14:42:42 följande:
    Var på ul idag för att se så jag var nedreglerad inför injektionsstart, det var jag inte... Slemhinnan var för tjock och hade en lite cysta som producerar hormon. Förmodligen pga jag inte fick ÄL innan spraystart. Så nu blir det till att fortsätta spraya en vecka till och kolla igen. Minskade dhea från 75 till 25 när ÄL uteblev. Nu är frågan om man skall sluta helt med det så det inte hindrar nedregleringen, om man ska fortsätta när man ändå hållit på i 8,5 vecka så att man ändå testar det på riktigt eller om man skall sluta nu och börja igen till sprutstart...

Så blev det för mig med. Jag hade problem med nedregleringen den Ivf:en som jag åt dhea. Först så slutade jag inte blöda efter mensen utan hade små blödningar/spottings flera veckor efteråt och sen så va jag inte nedreglerad när jag va på vul. Fick pga julstängt forttta spraya 3 extra veckor och då va jag sen nedreglerad och hinnan tunn som den skulle va. Tyvärr lyckades inte den ivf:en å min känsla är tyvärr att det berodde på att jag åt dhea samtidigt som jag började spraya. Men det är ingen läkare som sagt nått om sammanhanget..

Hoppas det går bra för dig!
  • MissBoring
    Liv2014 skrev 2013-08-10 21:52:38 följande:
    Missboring, hu det var ju inte alls kul att höra :( Jag har ändå hört mig för innan och det skall vara ok med dhea under nedregleringen, även om det känns rätt motsägelsefullt och det verkat ju faktiskt som en del har svårt att bli nedreglerade... Får jag fråga när du fortsatte sprayandes kom en till blödning då eller kan slemhinnan minska utan blödning?!

Bara för att det blev knas för mig så behöver det inte betyda det för dig. Ibland kan man visst behöva ett par dagar extra med nedregleri g utan direkt orsak.

Jag hade ju de där småblödni garna ett tag efter men jag fick ingen mer blödning utan hinnan minskade ju längre jag va nedreglerad.

Men är du nedreglerad så finns ju inget problem!?
    micke78 skrev 2013-08-10 17:05:43 följande:
    Hej. Jag har ätit dhea i 3 månader nu och efter 2,5 vecka med Synerela visade E2 36, dvs jag var nedreglerat. 

Kanske fråga läkarn om det kan vara en sammanhang? 

Svar på tråden Tips om dhea