• Pippi70

Tips om dhea

Jag går i Falun där jag också bor, så det är väldigt bekvämt!

Men även om jag vet att de är duktiga så har jag känt obehag och blivit illa bemött.. Visst läkare har också dåliga dagar, men tycker ändå att de ska bemöta sina patienter på ett bra sätt..

De har ju tagit emot oss och vi är billiga att betala så undrar vad problemet har varit..

Allt hade verkligen gått fel så bi hade bestämt oss för att hoppa av och söka hjälp nånannanstans, ÄD utomlands eller IVF i danmark??

Men vi valde ändå att gå tillbaka för denna undersökning , vill ju ha ordning på det här med cystorna tex.

Och det är jag väldigt glad för nu!

Den läkare vi hade igår har varit den som stöttat och trott på oss och det är synd att vi inte fått henne hela tiden..

Hon tycker absolut att vi ska prova IVF minst en gång innan ÄD speciellt nu när det visade sig att jag svarade lätt på hormonstimulering!!

Men hoppas att det inte behövs nu:))

Känner mig så hoppfull nu och är så lättad!! Kan inte hjälpa det, och vet att besvikelsen kommer bli svår om detta inte lyckas, men väljer ändå att våga tro!! Varför ta ut sorgen i förskott?

• Pippi70

Har också fått det långa protokollet denna gång, varför vet jag inte.. Jag har ätit prasteron i två månader drygt och det kommer att bli tre innan jag kör igång... Till mig sa de ingenting om det utan bara att jag skulle sluta äta det när jag började spraya. Ska bli intressant och se vad läkaren svarar dig germany.

Jag fick mens idag:( så hemmaförsöket gick ej:((

• Pippi70

Miss B , jag går på kliniken i Falun,

Har haft lite olika läkare där, och det är verkar som de har lite olika åsikter om saker o ting har jag märkt...

Och säger lite olika från gång till gång...

Det är nog inte helt lätt för dem alla gånger.... Vi är ju så olika kvinnor och reagerar så olika var och en av oss... Alla är vi unika!! Vad enkelt det hade varit om det fanns ett facit och alla fick följa det:) så fick vi alla bli föräldrar till slut:)

• Pippi70

Håller med dig,miss B,de borde absolut kunna lite mer om hur detta kan påverka!

Jag har inte hängt med så noga här i tråden på ett tag... Men visst var det så att du fick fortsätta med nedregleringen en cykel till? Har du slutat med prasteronet nu? När börjar du med sprutorna?

• Pippi70

Ok... Så pasteronet påverkar inte bara äggen utan även slemhinnan..

Jag har haft tjock slemhinna på alla mina VUL jag varit på.. Både i början och längre in i cyklarna...

En gång när jag inte fick mens Och jag var där när jag gått 'över' två veckor var den 15 mm och de sa att nu kommer mensen när som helst... Väntade två veckor till... Och inget kom.. Då kollade de igen och då var den tunnare igen.. Utan att jag hade haft blödning.. Men då hade jag högt östrogen .. Fick ingen förklaring alls på varför det kunde bli så..

Inte så konstigt att man börjar grubbla...

Jag ska börja spraya på dag 21.. Så det blir den 3/1 och mensen bör väl komma en vecka efter det... Och då startar vi:)

• Pippi70
    Hannah8401 skrev 2012-12-29 15:30:46 följande:
    Mba, jag tror inte det är så farligt att dricka alkohol. Jag drack ganska mycket den perioden jag lyckades bli gravid, alltså ordentlig fest, jag blir inte så full men kan dricka stora mängder. Jag brukar oxå ta ett glas vin till maten i helgen. Gjorde ju såklart inte det när jag fått plus, men innan. Fy kanske därför det blev missfall? För jag misskött mig innan
    Hur går det för dig germany? Mår du bra?
    Tror inte att det har påverkat ditt missfall alls Hannah!! Du har inte gjort något fel!  Kram på dig!

Jag har också druckit vin vid flera tillfällen i december. Det är ingen som vet att jag försöker bli gravid bland mina vänner eller min familj så det blir lite svårt att säga nej...de skulle börja undra väldigt mycket,jag har ju varit lite av en partyprinsessa förr och älskar rött vin,men nu dricker jag inte så mycket längre och aldrig hemma när jag kan välja själv...

Imorgon börjar jag min nedreglernig inför ivf..och då slutar jag väl med prasteronet...
    känns lite knäppt men de har väl gjort sitt nu kan jag tro och jag vill ju inte ha det där dilemmat jag haft hela hösten med en för tjock slemhinna hela tiden.
    Antar att det är därför jag får spraya nu för att få bort hormonerna helt från min kropp och att jag ska kunna få börja med sprutorna. 

Kram och god fortsättning på er!

• Pippi70

Tack mba:)

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad de sa om prasteronet ..tror att de sa att jag skulle sluta när jag började med sprayen.ska köra långa metoden med synarela och gonal f

Men jag känner mig tveksam och har oro.. Har läst att det inte är bra att nedreglera sig i min ålder..och en annan tanke har också väckts.. Tänk om jag är gravid? Vad händer då om man börjar med spray, det står ju att man inte ska ta det vid graviditet, att det kan leda till missbildningar och mf..

Är ju en liten chans att jag nu är det.. Men även om den är liten så finns den ju, hade tydliga älkänningar förra veckan.

Kliniken är stängd till på måndag så jag kan inte ringa och dubbelkolla med dem.

• Pippi70

Åh vad spännande miss B!! Då håller jag mina tummar för dig!! Hoppas det nya året blir ett plusår:)

• Pippi70

Har oxå flera gånger känt mig ledsen och nedstämd när jag vart inne och läst i denna tråd på sistone. Det som förut var en varm och fin tråd och jag gått mycket stöd ifrån.

Tycker absolut att alla har rätt till åsikter och respekterar att vi alla är olika.

Men det kan vara jobbigt att gång på gång få höra om att åldern bidrar till mindre lyckade resultat och det drar ner stämningen i trådarna..

Jag är snart 43 och har en stark barnlängtan!! Jag är som gjord att ha barn i mitt liv och kan inte tänka mig något annat just nu. Kanske kommer det en dag då jag måste ge upp och det kommer innebära en stor sorg för mig.

Har gått igenom en jobbig höst då allt kännts hopplöst och mörkt men tack vare att jag välkomnat ÄD som ett alternativ och även att få prata av mig här inne på FL har fått mig på fötter igen.

Känner sån värme för många av er här inne och jag hoppas det kommer förbli så idenna fina tråd!!

En fråga till dig cff: slutar du med dhea när du börjar med nedregleringen?

Jag är så tveksam till att sluta nu när jag ätit i 2,5 mån...det är ju en månad kvar till mitt ÄP.

Har börjat trappa ner och äter nu 50mg/dag och tänkte ta 25 i några dagar. Sen kontaktar jag kliniken på måndag.

Tuvalina, hoppas hemmaförsöket lyckas!!

Varma fredagskramar på er alla fina tjejer här!!!

Tack för att ni finns:)

Svar på tråden Tips om dhea