jennaA skrev 2013-08-14 11:41:25 följande:
Ja det är verkligen trist att höra OM nu läkarna har rätt? Det vet vi ju inte med 100 %. kanske kommer nya rapporter som visar bättre resultat.Ja man griper ju efter vartenda halmstrån för att öka chansen till graviditet, man får nästan panik, iallafall jag. Men eftersom jag valde att inte äta DHEA pga jag är så rädd för att mensen ska rubbas och jag har inte så mycket tid kvar att vänta eftersom jag är drygt 41 år, kanske gör jag fel som inte tar det? Har samtidigt läst om många som fått oregelbunden och väldigt försenad mens och detta gjorde att jag backade. Jag har helt enkelt inte den där isen i magen att testa och se. Det känns som jag är i en stor kamp mot min egna kropp, jag är i krig mot min egna kropp som gör precis tvärtemot vad jag vill, ibland hatar jag min livmoder, har till och med skällt ut den en gång när jag var ensam hemma och jättedeppig, jag låtsades som min livmoder satt där bredvid mig och jag skällde o skällde tills jag föll i gråt i soffan, min psykolog så att det är bra att få ut sin ilska och frustration, hon gav mig tipset att gå ut i skogen och skrika så högt jag kan, men det känns inget vidare när man har grannar överallt kände jag , men då så psykologen att varför är det okej att skrika av glädje o bete sig allmänt galet om man vunnit mycket pengar, men att det inte är okej att skrika av sorg, och hon har ju rätt tycker jag, känslorna måste ju ut vare sig det är sorg eller glädje. Oj nu svamla jag ut där lite.... Så bra för dig att du fått ägglossning.
Förstår verkligen kluvenheten. Så känner jag också även om jag nu valde att äta dhea. Jag är 38 men vad jag förstår så motsvarar mina värden snarare en kropp som är 45, så jag har ju också ont om tid... Jag har ju lyckats bli gravid nyligen tidigare så det gjorde också att jag kände mig tveksam till att förstöra något. Läkaren som samarbetar med Falun tyckte dock inte att jag hade ngt att förlora med tanke på hur mina äggstockar såg ut och mina värden... Han trodde ju inte att vi kommer att lyckas något mer. Samtidigt känns det så konstigt eftersom jag dels blev gravid i maj förra året (som slutade i intrauterin fosterdöd 29 nov 2012), dels blev gravid igen i april nu iår (vilket slutade i MA v. 8+). Senaste året har jag ju liksom mestadels av tiden varit gravid...