• Hannah8401

Tips om dhea

Tuvalina, när jag ätit pergotime blir lutealfasen bara 6-8 dagar och ganska mycket ömma bröst från äldagen. Utan pergo verkar den vara 11-13 dagar, och ömma bröst börjar en vecka innan mens. Jag smörjer med progesteronkräm. Är såna vagitatorer starkare än progesteronkrämen?

• Hannah8401

Ja det verkar som lutealfasen blir för kort när jag äter pergo. Jag tror jag fick äl av pergo, fick pos ältest och temphöjning, men tog blodprov på dag 21 och fick mens på dag 22 så blodprovet visade på ingen äl. Men det kan det kanske inte när jag tog det dagen innan mens?

Undrar om man kan få progesteronvagitatorer utan att man gör ivf? Tack för att du tog dig tid att svara.

• Hannah8401

Hoppas det stannar nästa gång mianhjärta:'( jobbigt att det inte vill komma ut med en gång. Får man inte en utredning efter så många missfall?

Jag har en fråga angående temp, jag ska ju taprogesteron efter äl, jag tempar bara, och de gångerna jag haft äl har tempen alltid vart 36, 5 eller mer. Men imorgon måste jag ta den en timma tidigare, är det då normalt att den kan visa lite lägre temp även om äl varit? Tänkte jag skulle börja med progesteronvaggisar ikväll, men vill inte förhindra ev äl om den inte varit.. .

• Hannah8401

Älva, hoppas inte det är något allvarligt med blödningen. Många har ju det och det går bra.Men fy vad hemskt med jobbet! Kan du enkelt få ett nytt? Jag för in temp i fertility friend ja. Så den kan vara lägre tidigare även om äl inträffat? Tack för svar

• Hannah8401

Hoppas du hittar ett nytt jobb älva! Lite tråkigt när det är ont om jobb, akassan är väl inte heller den bästa.

Jo jag vet allt hur fertility friend fungerar jag har tempat länge, men jag har aldrig mätt tempen tidigare på morgonen om jag vart tvungen att gå upp då idag var den 36, 3 1, 5 timma tidigare än vanlig temptid, kan äl ha varit ändå? Jag vet inte hur missvisande det blir med tidigare tid. Jag får väl bara ringa läkaren och höra vad blodprovet sa.

Men vad kan anledningen vara om man har en större älblåsa som ser ut att släppa att den inte gör det?

• Hannah8401

Kramar till dig Missne. Det verkar ju som att du blir gravid men att det inte vill stanna. Kanske har det något med immunologi att gøra som någon annan skrev?

• Hannah8401

Swagger,  det var det värsta! Vilken surkärring! Varför vara så ohjälpsam? Vad tjänar man på det? Som de andra sa så kan du bara begära ut en kopia på din journal, det gjorde jag och det var inga problem, jag fick betala kanske 50 kr för de skickade den hem till mig.
    Hoppas du får lite mera klarhet i allt du undrar. Den här tråden och amhtråden är så fantastisk då det finns så många kunniga människor, det är bra att veta mycket om allt detta så man kan ställa rätt frågor till sin läkare.

• Hannah8401

Ja Cff du är en riktig kämpe, och så generös som delar med dig av allt du hittar:) Stort lycka till nu!

Svar på tråden Tips om dhea