gklassy skrev 2013-06-23 23:00:08 följande:
Wow! Tack för att du berättade din historia. Även om jag tar så många tabletter har jag inte ännu kommit så länge för att se om de påverkar någonting. Det är en sak att lyssna på läkarna och köpa alla saker de ordinerar. Det är en helt annan sak att TRO på det som de ordinerar! Enligt din historia kan jag tänka mig att alla pengar jag har lagt på supplements är värde det. Jag var lite osäkert på melatonin, men nu ska jag fortsätta att ta den regelbundet.

Jag är 38 och har få folliklar och de är så svårt att stimulera. Du ge mig hopp!

Ge inte upp!
Tack! Ge inte upp du heller!
Man ska dock ha i åtanke att Melatonin kan trigga immunsystemet, som kan vara en nackdel när embryot ska fastna. Har man ett triggat immunsystem, som tror att embryot är ngt främmande som bör attackeras bort, är det ju inte bra.
Man får göra ett val, bättre äggkvalitet, möjligt lite triggat immunsystem. Vad är bäst?
Dr D i Aten arbetar med just det, immunsystemets problematik. Om du är nyfiken kan du titta på
fertilitetsguiden.com och FL-tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten.
NU behöver man ju inte gå på detta "tunga artilleri" om man inte försökt innan. Efter sex negativa IVF och 1 negativt FET, vände jag mig till honom. JAg har gjort två fulla IVF hos honom också, tyvärr ingen grvaiditet, men resultat/kvaliteten verkade vara bättre trots att jag blivit äldre.
Dr D arbetar också med mycket låga doser. Helt i motsats till Sverige och Danmark som exempel.
Nu kanske du intre alls är intresserad av detta, men ville i alla fall nämna det.
Lycka till!