Åhh, vad mycket som hänt sedan jag var in senast.
cff, vad härligt. Hoppas det går vägen. Stort lycka till! 
Annapannan, åhhh vad roligt! Stort grattis!
Själv har jag också lite nyheter. Jag hade ju tänkt att jag skulle börja med 25 mg DHEA när mensen kom, vilket var beräknat till tordag. Min ÄL var en dag senare en den brukar vara, vilket jag var oerhört glad för så jag tänkte att mensen kanske kommer på fredag.
Den kom varken på torsdagen eller fredagen. Jag har jobbat mycket övertid denna vecka och så även i fredags. Men på fredagskvällen bestämde jag att "det blir ett grav-test imorgon." Jag vaknade såklart skittidigt för jag ville väl testa. 
Det var ett
!

Jag är så lycklig! Jag trodde jag skulle bli tok-orolig om jag fick ett plus, men på något vis känner jag att det ska gå vägen den här gången.
Jag hann ju aldrig börja med DHEA, de ligger fortfarande vakuumförpackade i min kyl. Blir det missfall igen så kör jag igång med DHEA direkt.
Det jag gjort annorlunda denna månad är att jag åt Borago. Jag vet inte riktigt om jag haft en tunn livmoderslemhinna (stod ju inte i min journal) men när jag var för en koll hos gyn för jag ville utesluta Bakteriell Vaginos, så sa ju den AT-läkaren (hon skulle bli allmänläkare och inte gynekolog) att hon tyckte det såg ut som om jag hade en tunn slemhinna.
Jag kommer fortsätta med ACO Kvinna (kanske snart övergår till ACO gravid) en om dagen, omega3, e-vitamin, d-vitamin och 1/2 500 µg folsyra (finns ju 200 µg i en ACO kvinna och jag är rädd för att överdosera).
Jag har också börjat med 1/4 barnalbyl om dagen. E-vitamin började jag med för ca 2 månader sedan och det har hjälpt min hy enormt. I den förra graviditeten blev min hy helt hemsk, jag har fortfarande två ärr från två stora blemor jag fick då. Så jag tänker att jag kanske hade e-vitaminbrist då. Jag har läst att det ska vara svårt att upptäcka e-vitaminbrist. Är det som zink, att det inte finns något enkelt prov att ta för att påvisa det? Hur som så verkar det ju inte vara någon fara med lite extra e-vitamin under graviditeten, det är ju tom rekommenderat vad jag förstår.
Acetylsalicylsyran känner jag med helt bekväm med att ta (i form av barnalbylen) för det finns ju så mycket studier på det. Jag fick min progesterone-kräm i veckan och hade tänkt att kanske börja använda den efter nästa ÄL. Nu när jag är gravid kommer jag nog inte våga. Följande står på fass:
Riskerna för medfödda avvikelser, däribland missbildningar i könsorganen hos pojkar eller flickor på grund av exponering för utifrån tillfört progesteron under graviditet, har inte fullständigt fastställts.
Det låter som att det finns en viss tvekan där angående progesterone ...
Men jag ska begära att få träffa en barnmorska före vecka 10 denna gång! De borde kunna ta att progesterone-prov kan jag tycka och ge mig råd utifrån vad värdet visar.
Även om jag tror och hoppas att det kommer gå vägen denna gången så finns ju en liten oro där ändå.
Det blir troligen en privat barnmorska denna gång.
(Förlåt för långt inlägg.

)