• Hannah8401

Tips om dhea

Grattis till ruvningen cff jag förstår inte riktigt detta med celldelning, är det inte alltså bättre med så många celler som möjligt? Harinte embryot utvecklats mer då?

• Hannah8401

Grattis swagger! Så underbart har du fler barn sen innan? Och du hade haft missfall innan också? Vilken vecka?

Var läste du den infon om progesteron? Jag tar både crinonegel och kräm. Jag har blivit tillsagd att fortsätta med crinone till vecka 12 om jag kommer dit.

Så härligt med ett plus till grattis igen!

• Hannah8401

Swagger, jag tog crinone gel från äl och ska ta till vecka tolv. Jag har kort lutealfas och blodprover har visat på lågt progesteron så jag tjata till mig det. Men har inte tagit några andra prov. Läste på någon annan sida att det är gestagener som kanske inte är bra, men det antar jag att det inte finns i krämen eftersom den är naturlig. Jag har svårt att tänka mig att läkarna skriver ut det om det kan vara farligt.

Vilken fin julklapp ni kommer få! Vet du vad som hände vid ditt missfall? Hade fostret varit dött en tid eller hände det något i vecka tolv?

• Hannah8401

Germany, jag har inte vågat gå med i någon gravidtråd än. Jag ska på vul om en vecka, dåkanske jag vågar. Hur går det för dig? Fullt liv? Kan inte du starta en sån tråd förresten? Då kommer iaf jag dit hur går det för mian? Vi är väl i samma vecka?

• Hannah8401

Ja det hade verkligen vart fint med en sån tråd, och som ni säger så "känner" vi varandra sen innan.

Germany, nja oron finns där, jag tycker fortfarande illamåendet är lite bättre än de senaste två veckorna, jag är trött och har glupande hunger, så det är väl positivt. Hade du mycket illamående? Och när släppte det? Vad gör du för motion? Jag gör inget, går lite bara, ska börja träna igen vecka tolv om jag kommer dit.

Älva hur mår du?

Mian, åh vad härligt med ett litet hjärta jag såg ett i vecka 6+1 och ska tillbaka om en vecka igen. Har du mycket symtom?

• Hannah8401

Vad jobbigt att spy så:( Det har inte jag gjort som tur är, började må illa v 7, men nu är det som sagt inte så mycket. Får se om den lill* lever om en vecka.

Håller med Germany, även om många tycker det är helt ok att några skriver om sina graviditeter så finns det helt säkert några som också tycker det är jobbigt. Jag tyckte det var jättejobbigt att läsa om graviditeter efter mitt missfall, inte bara här, men även facebook, jag tog tom bort någon vän som la upp mycket om sin graviditet, tyckte det var jättejobbigt. Nu var vi inte nära vänner så jag hoppas inte hon saknar mig:)

Ng73, angående det med symtom, första gången fick jag ont i brösten 4-5 dagar efter äl, brukar vara 7 dagar annars. Annars inget. Andra gången kände jag absolut ingenting. Har du några symtom?? :)

• Hannah8401

Ng73, dumma mens men hoppas det går bättre nästa gång.

Älva, jag tror inte det ska vara farligt för bebisen, jag hade också uvi och googlade massa, men det verkar mest vara farligt för mamman för det kan gå upp i njurarna. Men vad säger din doktor?

• Hannah8401

Germany, vad obehagligt att bebisen var stillaså länge, tur det inte var någon fara. Hur länge brukar dom vara stilla eller sova?

• Hannah8401

Så skönt att det inte var någon fara, bara en utmattad bebis

Jag är fortfarande orolig, ska på vul imorgon så är väldigt nervös. Jag är också lite rädd föratt sluta med crinonegelen, jag har i 14 dagar till, kommer då vara 11+1. Jag tänkte fortsätta smörja med kräm men räcker det? Hur länge tog du progesteron?

• Hannah8401

Bebisen levde idag på vul vecka 10 (9+1) och var precis rätt storlek 2,4 cm jag fick också mer crinonegel utskrivet, det känns tryggt, då kanske man kan trappa ned i vecka 12. Har ni andra slutat tvärt eller trappat ned?

Svar på tråden Tips om dhea