LinneaSvea skrev 2014-07-08 09:29:51 följande:
katt12, Kan du inte få prasteron utskrivet av din gyn? Jag har ätit det nu i fem månader tror jag. Tyvärr har det inte hjälpt och har nu börjat trappa ner från 3 tabl till 1 tabl om dagen. Jag har också fått högt testosteron men även S-DHEA och androstendion var högt. Det var nog kanske inget för mig. Däremot gick mitt AMH upp från 0,2 till 1,4 fast en del säger att amh värdet aldrig kan bli bättre än det lägst uppmätta, dvs 0,2 vet inte om det stämmer men det är ju nedslående i så fall
Hur länge sedan var det du testade ditt AMH, och vad hade du för värde då?
Jag har fått Prasteron utskrivet men fick tyvärr en ovanlig biverkan med kraftiga, blåmärkesliknande utslag på kroppen. Därför söker jag alternativa preparat med samma effekt, men 7 Keto DHEA var tyvärr inte rätt för mig då testosteronet steg mer än DHEA-S. Gör inom kort ett försök med microniserad DHEA fr DHEA.com.
Vad härligt att ditt AMH gått upp så mycket! Ja, jag har också hört att det egentligen inte ska kunna göra det, men det tycks ju ändå vara så för många på ngt vis...?! Jag mätte senast förra året och då låg det på 1,6. Vet inte vad som hänt sen dess, är väl dags att kolla igen. Men det tidigare värdet indikerar ju en okej äggreserv i alla fall vid det mätningstillfället och det är bl a därför jag söker efter preparat som kan höja kvaliteten på dessa ägg. Kör nu även Melatonin 3 mg/dag. Hur högt hade ditt DHEA-s värde blivit efter att du tagit Prasteron? Det låter ju i och för sig väldigt positivt! Om du nu kör vidare på 1 tablett per dag och får ner testosteronet är det kanske jättebra förutsättningar sen!