• Hannah8401

Tips om dhea

Tack Germany, då ska jag också prova att trappa ned med crinonen när jag kommit till vecka 12.
    Mba hoppas det går vägen denna gång:)

• Hannah8401

Ng73, jag har tempat en del, och vad jag vet så ska den metoden vara väldigt säker, dvs, går inte tempen upp har det inte varit äl. Jag har haft en del cykler utan äl så sett skillnad på det. Kanske tog din kropp bara lite tid på sig och kämpade en stund innan den lyckades äl?

• Hannah8401

Ng73, ja jag har använt ältest några ggr, men dom funka inte bra för mig, när jag blev gravid blev det aldrig riktigt positivt runt äl, och jag har oxå fått starkt positivt men så har blodprov sen visat att jag inte haft äl. Så då slutade jag med dom och ägnade mig bara åt tempning. Kändes mer tillförlitligt.

• Hannah8401

Cff, vet du när dhea kommer att sluta skicka till sverige? Och vet du någon annanstans man kan få tag i det sen? Kanske bäst att hamstra....

• Hannah8401

Jag tog dhea på eget bevåg efter beskedet att mitt amh var på 0,27, startade i sep/okt 2012 75 mg/dag, inga biverkningar alls, fick plus på stickan i början av dec, missfall v 7, började med dhea igen samma dos, fick besked i mars 2013 om att amh nu var 0,14, men läkaren såg många fina ägg, och jag blev gravid igen på den äl och är fortfarande (v 23).
    Vi startade våra försök hösten 2011, och det var inte förrän jag började äta dhea, massa d vitamin och q10 som det hände något. Jag var 28 när jag fick det första amhbeskedet och är nu 29.
    Jag har väldigt stor tro till dhea och har redan beställt mer som jag ska ta igen när vår skatt har tittat ut:)

Lycka till allihop!

• Hannah8401

Jag beställde dhea från dhea.com innan de slutade skicka till sverige.

Jag åt 4 d vitamintabletter tror de var 20 ug?

Q10 köpte jag de som var 30 ug tror jag och åt tre om dagen.

Jag tog inget dhea-s prov innan, körde bara på med 75 per dag.

Ja jag blev naturligt gravid båda gånger.

Karolina, jag beklagar verkligen sorgen över ditt dödfödda barn. Får man fråga vad som hände? Härligt att du har lyckats få ett barn i alla fall. Det är mitt mål med. Har du högt fsh också?

• Hannah8401

Karolina, fy vad hemskt med er dotter. Hur märkte du att hon dog? Avsaknad av rörelser? Är ju väldigt positivt att du verkar ha lätt för att bli gravid.

Mitt fsh var på 10. Ja jag märkte att jag blev starkare, tränar mycket gym och kom mig vidare från lång stagnation väldigt kul!

• Hannah8401

Jag har aldrig hört att DHEA skulle försämra äggkvalitèn? Vad har ni hört det?

Tror nästan ni får starta en undersökningstråd om ni vill veta hur många som blivit gravida med dhea. Jag blev det,  med ett amh på 0,17. Jag har beställt mer dhea som jag ska ta efter att jag fått denna babyn. Jag tror stenhårt på dhea. Men det kanske inte fungerar för alla.

• Hannah8401

Ng73, den länken ska jag se på.

Jag blev gravid naturligt efter ca 3 mån med dhea, då med ett amh på 0, 27, det blev missfall i v 7. Fortsatte med dhea och efter 4 månader blev jag gravid igen med amh på 0, 17. V 24 nu och mår väldigt bra

Jag skulle precis börja prova med ovitrelle men hann aldrig det. Efter det hade det blivit ivf. Tänkte ta prover så fort jag får mensen tillbaka ( om man nu får det) efter bebisen är född och se hur amh, fsh osv ser ut då.

Jag hade även problem med oregelbunden äl trots regelbunden mens. Vet inte om det berodde på amhvärdet?

Svar på tråden Tips om dhea