Tips om dhea
Liv2014 skrev 2013-06-18 19:45:59 följande:
Japp lågt amh under 0,2. Dhean har jag läst mig till plus att en tidigare utredande läkare "nämnde" att det fanns för mig. Q10 har jag läst om på fertilitetsguiden som rekommenderar minst 500 och även på CHR kliniken tror jag det var men där var det nog över 900.jaha... har ej haft ngn som pratat med mig om q10...läste mig fram till det helt enkelt och var rädd att ta för mycket iom att jag tar så mycket olika grejer (som du ;) ) dessutom har jag ett helt ok amh (6.1 jag är 39) och prasteronet (som dhea kallas här i sverige) skrevs ut i hopp om att förbättra öggkvalitet då man tror att det är ngt som inte stämmer med mina ägg...de är fina men slutar dela sig efter ett par dagar.. ivf#1 hade 2 ägg (3 folliklar) och båda blev befruktade, sattes in dag 2 men tog ej... ivf2 6 ägg befruktade (3 omogna)... bara ett tog sig till blastocyst och ddet var ej av bästa kvalitet :(
nu de kliniker som använder sig utav q10... kör de det i samband med dhea? förresten, uppdatera mig gärna om dina biverkningar (om några från dhea under de nästa månaderna).. har du nästa ivf planerat än? mitt kommer att vara i aug/sep