• Hannah8401

Tips om dhea

Liv, ja så mycket sjönk det på några månader. Jag var gravid när det sista togs utan att veta eftersom jag bara var på dag 21 i menscykeln.

Dhea kan väl inte göra så att amhvärdet ökar, men att kvalitèn på de äggen som är kvar, blir bättre. Så har man äl och det lossnar ett friskt ägg, så borde man i praktiken ha lika stor chans som vem som helst att bli gravid. Så resonerade jag:)

• Hannah8401

Liv, jag vet inte om dhea kan öka folliklar. Jag hade många äggblåsor när jag gjorde vul och åt dhea, men hade många vid tidigare vul också innan jag åt dhea.

• Hannah8401

Hej hej! Jag tänkte följa med här igen, har väldigt lågt amhvärde och började äta dhea och blev gravid efter ca tre månader efter att jag startat med det. Först missfall sen gravid igen efter ca fyra månader och då fick jag världens finaste pojke.

Nu har jag fått tillbaka mensen och slutat amma och precis startat med dhea igen.

Tar även q10 och dvitamin i hög dos.

Hoppas såklart på att bli gravid igen, men vet att chanserna är små.

Blir spännande att följa er också.

• Hannah8401

Linnesvea, jag åt pergotime och dhea samtidigt. Talade om det för läkaren som skrev ut pergotimen och hon sa inget.

Jag tempar nu för att se om jag har egen äl, annars kommer jag äta pergo igen samtidigt med dhea.

• Hannah8401

Jag känner inte av något av dhean. Men kanske får jag också sen äl? Är på dag 20 idag och fortfarande ingen. Jag har ju problem att få äl också, så det kan ju bara vara en vanlig älfri cykel.

I såna fall ska jag ta pergotime i nästa cykel.

Hur många dagar senare har ni fått äl än vanligt med dhean?

• Hannah8401

Nu har jag faktiskt fått en del finnar, gissar attdet är från dhean. Jag minns inte att jag fick det sist. Har troligtvis inte haft nån äl denna månad heller, men det vet jag inte om det beror på dhean, jag hade problem med äl förut också.

dhea.com har alltså börjat skicka till sverige igen?

Är det någon annan än jag som fått en vecka kortare cykel med pergotime?

Svar på tråden Tips om dhea