cff, men åh så hoppingivande
Men samtidigt så irriterande att du behövt gå med så pass länge det om det är det som stört allting på det sättet. Jag hoppas du känner att du själv har gjort allt och att om det är någon man ska skylla på så är det läkarna! Eg. borde man ju skicka in rapporter om sådant till de som varit ansvariga läkare, men sådant är ju så jobbigt.
pimpim, jag tänker mycket som du och är orolig att experimentera för mycket, samtidigt verkar det som att man ibland behöver ta saken i egna händer. Själv har jag precis just gjort det och håller nu på och ältar mitt experimenterande. Jobbigt att man måste tänka så mycket själv på allt.
gemany, ja usch tänk om man som sagt bara kunde låta bli att tänka på allt och analysera allt, vad mycke enklare det skulle vara ibland.
Jag var på vul 2 idag, sprutdag 9, och det är 4 blåsor som har växt fint sedan sist, men jag ska inte sticka under stol med att jag är besviken, för de andra gångerna har jag haft 10 och 11 st som gått att plocka (även om det bara är 7 resp. 8st som det varit ägg i). Besvikelsen kommer mest av att jag trots att jag haft så pass många de andra gångerna ju bara fått ut 1 enda av bra kvalitet totalt, så det känns som att jag skulle behöva många för att öka chansen att få något som är något att ha. Jag grämer mig också över mitt "tiilltag" att dela upp sprutdosendosen i början, tänk om det ställde till det, man brukar ju ta allt på en gång. Dessutom funderar jag nu över DHEA, det kanske inte passar mig, jag kanske ligger för högt på testosteron tex? tänk om det är det som ger färre denna gång? eDet dumma med mig är att jag inte kan slta älta, jag kommer i värsta fall kunna älta det resten av livet.
Dessutom känner jag mig irriterad och förvirrad över att jag inte förstår kriterierna för när man ska plocka äggen. Förut har läkaren sagt att när största ägget är 17 mm slutar man spruta och tar äl-sprutan, (så ar det varit de två andra gångerna) dessutom sa de förra gången att vid korta protokollet var det bra att göra ÄP så tidigt som möjligt. Denna gång är två st blåsor redan 18 mm och hon säger du får spruta i 2 dagar till och ta äl-sprutan på lördag, och "de vill ju inte ha ÄP på en söndag". Det är ju jätteskillnad på tankesätt. Jag försökte säga att hon sagt annorlunda förut då säger hon att hon sagt att man KAN ta dem så tidigt som vid 17mm". Jag ösnkar så att jag var en som bara lyssnade på läkarna och gjorde så utan att tänka så mycket själv. Det blir ju så himla jobbigt. Nu kan jag inte låta bli att tänka att kliniken mest styrs av vad som är praktiskt för dem. Förlåt att jag häver ur mig allt på en gång, men jag kan inte tänka på något annat just nu.