Tips om dhea
Katt12, jag åt dom innan jag blev gravid med min son och äter dom nu inför syskonförsök.
Jag har inte gjort några tester, men kommer ihåg att min styrketräning gick bättre efter ett tag sist, får se om jag märker något nu med.
Katt12, jag åt dom innan jag blev gravid med min son och äter dom nu inför syskonförsök.
Jag har inte gjort några tester, men kommer ihåg att min styrketräning gick bättre efter ett tag sist, får se om jag märker något nu med.
Jag tog 75 mg, tar samma dos nu. Hoppas de hjälper våra ägg att bli fina superägg
Katt12, jag har inte läst vad som står på påsen, visste inte att det stod något. Men jag har 50mg tabletterna och delar de. Så jag tar 1,5 tablett om dagen. Det blir ju 1-2 då
Vad äter du mer för tillskott?
Stockholmsmilen, vad tråkigt att du har den erfarenheten av människor här. Det har verkligen inte jag.
Jag har träffat underbara människor här som jag absolut kommer träffa igen och hålla kontakten med. De där är nog olika, så är det i verkligheten med genom jobb, bekanta, fest osv, ibland träffar man människor som det säger klick med med en gång, och ibland träffar man såna som man inte har något gemensamt med.
Mere de r, jag fick veta mitt låga amh i aug/sep 2012, då vi försökt i 10-11 månader. Började med dhea, 75 mg/ dag, fick mitt första plus i dec2012, blev missfall, fortsatte med dhea, fick nytt plus i april 2013, fick då också crinone och fick en son i dec 2013.
Började med dhea igen nu i april, blev gravid troligtvis någon gång i april ( så här kan ju inte dhean hunnit hjälpa) men blev missfall i mitten av juni.
Ätit dhea sen dess, har fortfarande inte fått äl efter missfallet så då är det svårt att bli gravid
Har du lyckats beställa dhea än?
Germany, vad gör du i kostväg för att boosta kroppen? Hur sträng är du?
Jag lyckades beställa mer dhea från dhea.com utan problem nu? Var det inte någon här som hade problem med det?
Feona, egentligen borde det räcka att rulla runt två ggr i veckan eftersom spermier överlever, men vi som har det svårt kanske ska vara mer noga med att få till det iaf dagen innan äl eller på äldagen.
Är det ingen av er som tempar också för att se att äl verkligen inträffat?
Germany, jag är inte lika duktig som du på att boosta kroppen. Jag äter nyttigt ( ingen utemat eller feta såser osv och gärna mycket grönsaker) men jag äter ca två smörgåsar per dag, och äter också pasta till middag 1-2 ggr per vecka. Inget glutenfritt. På fre, lör brukar jag äta godis och ta ett glas vin.
Tränar gör jag ju i princip varje dag.
Jag har blivit gravid tre ggr på att ha dessa vanor, men blir det svårare nu så är jag beredd på att sluta med godis helt och kanske börja med glutenfritt också.
Soya tror jag inte jag får i mig så mycket av? Inte vad jag vet
Kosttillskott är dhea, dvitamin, bvitamin, cvitamin, multivitamin, folsyra, zink, q10, aloeveragel.
Någon som provat royal jellytillskott? Ska inte de öka fertiliteten på något sätt också?
Jag är också så glad att vi ska kämpa tillsammans igen Germany!
Jag tror du lyckas innan ert ivfförsök
Linneasvea, pergotime ska man väl helst ta varannan månad och inte varje? Jag får bara ta varannan. Pergon kan ge effekt cyklusen efter, det har den gjort på mig och då blev det bebis
Linneasvea, får du ingen egen äl utan pergon?
Jag hade gärna också blivit så pigg! Men jag känner inte så mycket skillnad. Fått lite mer finnar kanske. Och idag var jag lite starkare på gymet, men det kan lika gärna varit en bra dag bara
Germany, nej jag har inte brytt mig om att ta några prov i och med att jag ändå blev gravid ganska nyligen. Men funderar på att ta några om några månader om inget händer.
Och då ska jag minsann fråga dig
Haha, nja lite pigg kanske jag är, men jag sover gärna en timma på dagen tillsammans med Noah
Jag tror nog piggheten på natten slutar snart. Du kanske är tidigt gravid? Hade inte du svårt med sömnen när du var gravid?
Linnesvea, jag hade testat en månad utan, men kollar du på något mer sätt än med älstickor? För mig funkar det dåligt med älstickor, jag tempar och tycker det är den klart bästa metoden för att se om äl inträffar.
Man ser det iofs inte förrän efter den inträffat, men då vet du iaf om pergon hjälper dig cyklusen efter.
Hur mycket pergo brukar du ta?
Ja Germany, jag borde ta ett sånt prov. Jag har bara ingen lust att gå till min läkare och be om det. Vet inte varför. Jag är väl bara barnslig
Åh toppen att du får vul!
Får du äl av enkelkur pergo?
Jag har inte hört talas om de där preparatet.
Linnesvea, jag har tagit progesteronprov när jag tagit progesteronkräm. Jag fick ett värde som min doktor var väldig tveksam till om det varit äl eller inte. Jag tror själv att det inte var äl men att krämen gjorde att värdet blev något högre.
Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag ätit pergo då, men tror inte det, för jag brukade få mens en vecka efter äl i pergokurer och då blev alltid progesteronprovet lågt eftersom jag fick mens på den dagen.
Jag tror iaf jag fick äl, tempen visade det på de kurerna. Men något fel med lutealfasen.