Det ÄR jobbigt att vara föräldraledig med två små barn. Eller?
Det här kommer kanske att låta gnälligt och otacksamt, och som att jag kanske ska ta och "rycka upp mig". Men jag behöver verkligen ett forum där jag kan få "gnälla av mig". Och jag hoppas att det finns fler som känner likadant så att vi kan gnälla tillsammans.
Jag är föräldraledig. Jag har två fantastiska barn, en dotter som snart blir tre år och en son på åtta månader. Jag har alltid drömt om att bli förälder och ha en stor familj. Vi stötte på en del problem och hade jobbigt innan vi äntligen blev gravida med vår äldsta. Vi var så otroligt lyckliga när hon föddes, och övergången till att bli förälder gick väldigt bra, även om det så klart var jobbigt ibland. Jag älskade att vara förälder, och varje dag kände jag en sådan ofantlig tacksamhet över att vi fått världens mest underbara dotter.
I somras föddes så lillebror. Jag hade redan under graviditeten tankar kring hur det skulle vara att ha två barn i stället för ett, och att det skulle bli en stor omställning. Men att det skulle vara så här trodde jag nog inte riktigt. Jag ÄR otroligt tacksam över att vi fått två friska och fantastiska barn, och jag älskar dem över allt annat och skulle göra allt för dem. Men... Ibland, jag faktiskt ganska ofta nu för tiden, så är jag så himla TRÖTT på att vara förälder. Allt det jobbiga och tråkiga lägger sig liksom som ett tjockt täcke över glädjen och kärleken jag vet att jag känner längst inne. Jag är så trött, trött, trött! Trött på alla blöjbyten. Trött på allt trots. Trött på allt hushållsarbete. Trött på alla vakna nätter. Trött på att barnen hela tiden är sjuka. Trött på mig själv. Trött på att vara trött!
Överallt ser jag andra småbarnsföräldrar som verkar vara så pigga och genomlyckliga. Och det får mig att känna mig som en dålig förälder. Men det måste väl finnas fler som känner som jag, eller?