I somras var mina barn 3 och 6 år. Jag var själv och badade med dem nästan varje dag. Lillen fick ha puffar på sig hela tiden, sexåringen när vi gick ut på bryggan, badade på det djupa och när han lekte med kompisar i vattnet. Han kunde simma en bit själv så det uppskattades inte men för säkerhets skull var han tvungen.
Ingen fick såklart gå ut på bryggan själv, vi turades om att bada på det djupa, då ville lillen sitta på bryggan, och på det grunda. De får inte vara på olika platser, vi är tillsammans hela tiden.
Vi brukar åka till en mindre badplats där det är lättare att ha uppsikt och så har vi filten så nära vattnet som möjligt. Det hände ett par gånger att vi fick åka hem eftersom den stora inte lyssnade men överlag så har har fungerat väldigt bra, det är så mysigt att vara på stranden hela dagarna, längtar tills i sommar!
Min äldsta blir lätt rastlös så vi brukar ha med lite saker att göra, badminton, fotboll och böcker. Att sitta och leka i sanden i timmar är inte hans grej, men växlar man aktivitet blir han inte uttråkad.
Jag tycker att barn ska lära sig simma så tidigt som möjligt, ettan var 2,5 när han kunde simma tillbaka till kanten efter att han hoppat i på det djupa. Men lillen vill inte alls vara på det djupa, han vill ha både puffar och badring när han badar.