• Ineedanick

Dricker ni 0,5% öl under graviditet?

Den alkoholfria ölen har 0,5% i sig. Dricker ni den?

• Svar på tråden Dricker ni 0,5% öl under graviditet?
  • Aquavit

Ja absolut. Finns inga skäl att låta bli. Sen tycker jag inte den är så god, så det blir inte så ofta.

• Vanilja78

Hej, Det jag fått förklarat för mig är att det står max 0,5% alkohol eftersom det inte går att garantera att det är 0,0% alkohol i någonting. Det finns alltså spår av alkohol i mjölk, saft och allt sånt.

Så jag dricker den med gott samvete =)   

• Sweet life

ABSOLUT!

OM jag nu blir sugen på en öl, vilket hänt en gång (i julas till sillen) så dricker jag den absolut och har inget dåligt samvete för det. Isåfall skulle jag ju ha dåligt samvete över att jag äter filmjölk också...

• ruthsmaavikrosten

Öl har jag inte druckit, men jag dricker gärna ett glas vin med samma halt ibland och har inte dåligt samvete för det. Håller med ovanstående, det kan innehålla max 0,5.

• Ineedanick

Va skönt, jag fullkomligt älskar öl, och tycker en väl kyld 0,5 slinker ner helt ok! Frågade min bm mest på skoj om att det står ju 0,5 på, och då svarade hon att det är ju nolltolerans! Ja sa att jag drack 2 när jag såg på fotboll igår, och då sa hon att man Max ska dricka 1!

Kände mig lite som värsta alkomorsan tur att jag inte drack en till igår då för jag kände mig alldeles för mätt!

• mikroE

Såklart jag dricker sådan som det står 0.5% på och jag kan avslöja att jag till och med drack ett glas cider från en vansinnigt stark sort som var 0.7%. Verkligen alkis där! Jag ser ingen anledning att avstå från 0.5% öl eller vin om man är sugen på det och om några barnmorskor påstår att det är skadligt så tycker jag nog de ska fara och hänga sig.

• Ineedanick

Haha, jo jag tänkte lite på det att i sydligare länder dricks det ju ett glas vin till maten trots att man är preggo. Har för mig jag läste att ett glas vin nån gång under graviditeten var till och ned bra och motverkade nått. Givetvis minns jag ju inte vad det var

Svar på tråden Dricker ni 0,5% öl under graviditet?