• Ineedanick

Dricker ni 0,5% öl under graviditet?

Den alkoholfria ölen har 0,5% i sig. Dricker ni den?

• Svar på tråden Dricker ni 0,5% öl under graviditet?
  • Trisse85

Jag håller mig till 0.0% öl eller vin eller cider. Så har jag mitt samvete rent. Om det inte står på mjölken att det innehåller 0.05% alkohol så anser jag att den inte har alkohol i sig och dricker med glädje det.
    Däremot står det klart och tydligt att en annan öl innehåller 0.5% alkohol, då innehåller den 0.5% alkohol och jag dricker den inte. 0.0% gäller för mig!

• Ineedanick
    Poulsen skrev 2012-03-20 00:17:03 följande:
    helt ok att dricka sån öl. Fast det finns HELT alkoholfri öl också, på vilket ICA som helst och då står det ALKOHOLFRI på den :) Inte alla märken så klart..
    det är där jag köper mina carlsberg. står alkoholfri på, men sen står det 0,5%
  • Ineedanick
    Dixie skrev 2012-03-19 23:23:01 följande:
    men då verkar ju din bm vara lite ologisk - det är nolltolerans - men att drick en är ok.........

• Ineedanick
    Bullen i ugnen skrev 2012-03-20 00:22:28 följande:
    Ja då, så får jag mer mjölk av ölen också ;)
    ja, det har jag också hört. att om man har problem med mjölkflödet ska man testa och dricka en guiness..för syrran funkade det..
  • mikroE
    Ineedanick skrev 2012-03-20 16:37:18 följande:
    ja, det har jag också hört. att om man har problem med mjölkflödet ska man testa och dricka en guiness..för syrran funkade det..

Det ska vara en myt men guinness är väldigt gott så det är kanske värt att prova. Jag brukar skämta med mannen att jag ska knäcka en guinness efter förlossningen (en riktig) av den anledningen men jag antar att sjukhuspersonalen skulle bli lite uptight då även om det teoretiskt är tillåtet då jag i så fall gått över till ammande och inte gravid... En god orsak att avstå är väl att man lär vara rätt slut och kroppen kommer nog inte reagera så bra på det även bortsett att man säkert skulle få soc på sig...
  • Ineedanick
    mikroE skrev 2012-03-20 18:01:45 följande:
    Det ska vara en myt men guinness är väldigt gott så det är kanske värt att prova. Jag brukar skämta med mannen att jag ska knäcka en guinness efter förlossningen (en riktig) av den anledningen men jag antar att sjukhuspersonalen skulle bli lite uptight då även om det teoretiskt är tillåtet då jag i så fall gått över till ammande och inte gravid... En god orsak att avstå är väl att man lär vara rätt slut och kroppen kommer nog inte reagera så bra på det även bortsett att man säkert skulle få soc på sig...

Haha, nä jag skulle nog bli packad av en guiness när man inte druckit på så länge!

Däremot ska jag vräka i mig brieost!!! Den om något har jag saknat denna graviditet!
  • AnkiC

Nä det är ingen myt att öl stimulerar mjölkproduktion. Det serveras ju lättöl på BB av den anledningen. Går säkert lika bra med Guiness.

• framtiden

TS: drick på! Jag älskade de under min grav å det är absolut ingen fara

• La Lola

Javisst drack jag sånt som räknas som alkoholfritt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Angelica1991

Nej jag skulle inte kunna dricka det. ni får tycka jag är jätte fjantig men skulle inte klara av det =P haha jag gnatar inte på andra om dom vill dricka det som klassas alkoholfritt men jag vill inte :) 

Svar på tråden Dricker ni 0,5% öl under graviditet?