Min 8 månaders vill inte sitta i sin stol
Som rubriken lyder så vill inte min son sitta i sin barnstol.Han är 8 månader och precis börjat krypa så när vi äter vill vi att han sitter med i sin stol.Och lättast då vi slipper hämta han då han kryper iväg.
Det går bra en stund och om han är hungrig eller har något att leka med men efter 5 min börjar han gallskrika och blir jättearg om han inte får komma ner.Ibland vill han inte ens äta färdigt,han har bara bestämt sig att han är färdig och vill ner och leka.Har ingen ro helt enkelt.Så här är det varje gång han är i stolen.Detta håller på att göra mig tokig!
Vi får inte äta färdigt och en middag i lugn och ro kan man ju glömma.Ibland kan han sitta med ett tag men oftast så tröttnar han.Han har otroligt mycket energi och det ska aktiveras hela tiden.
Börjar man busa och leka med han går det bra annars är det tråkigt....
Jag är otroligt envis med detta och tycker att det är viktigt att han lär sig sitta med familjen.Han ska eventuellt börja på dagis till hösten så då lär han få sitta mycket längre stunder än här hemma.
Jag har märkt att han testar mycket för att se om vi tar upp han och om han får som han vill.Han skriker och knyter händera och skrynklar ihop hela ansiktet,slutar och tittar på oss för att se vad som händer,inget händer han fortsätter och efter ett tag börjar han gallskrika och blir jättearg.En mycket envis liten kille!
Jag har börjat vara envis och låta han skrika ett tag för att se om han ger upp men han är otroligt envis så det slutar med att han får komma ner eller att han läggs i sängen.Man orkar inte höra...
Han har alltid varit såhär.Ville inte sitta i babysitter och i gåstolen är det också skrik.
Han får leka på golvet och krypa runt och vi aktiverar han men han vill inte sitta still.Man har inte alltid tid att ha koll på han så då måste han vara i stolen eller i gåstolen en stund.Men det går icke.Han har otroligt mycket energi i övrigt så detta tröttar ut en ännu mer känns det som.Några tips vad man kan göra? Fler som har det så?