• cozmoz

Ni som har mått illa.....se hit!

Väntar mitt fjärde lilla mirakel.....Har tre pojkar och har alltid mått fantastiskt.
    Denna omgången har jag mått illa sedan jag + áde (har gjort det med ett leedne) Tyst

De lugnade ner sig efter efter vecka  12-13 efter kub testet.
    Nu är det tillbaka igen.....Jag trodde i min enfald att det försvann då runt v. 12-13 hiih
    Om det har kommit  tillbaka så är väl risken att det stannar kvar till bebis kommer?
    Denna gng är det en liten tjej.

• Svar på tråden Ni som har mått illa.....se hit!
  • Äppelkompott

Illamåendet kan avstå när som helst, men det är vanligast att det lugnar ned sig runt vecka 12. Jag tror att jag mådde illa fram till vecka 20 ungefär, det fasades sakta men säkert bort. Sedan försvann ju aldrig känsligheten för dåliga lukter, som tobak, alkohol och paprika, så då jag utsattes för det så kom illamåendet tillbaka.

Lycka till med bebisen! 

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Mrs Firren

För mej har illamåendet kommit och gått. Först mådde jag illa fram til v 13-14. Sen kom en ny våg ca v 19-23. Och nu har det dykt upp igen v 28. För egen del gissar jag att det kommer hålla i sig fram till förlossningen. Har börjat äta Losec och tycker det hjälper bra.

• nyår

Jag mådde illa en bit in i femte månaden under min första grav och nu i v16 så jag antar att det blir likadant denna. Fördelen förra gången var att jag mådde fantastiskt månad 6, 7 och 8 så jag hoppas på det denna gång också

• Adrian2011

jag hade mitt genom hela.. spydde sista gången samma dag min son föddes.

• Kia82

Med mina flickor har jag mått konstant illa hela graviditeterna, i princip iallafall. Med pojkarn har illamåendet avtagit i vecka 12-13 och sen bara återkommit vid några enstaka tillfällen men då bara kortare omgångar.
    Jag tror att vissa tjejer är känsliga mot för mycket/ för stor dos kvinnligt hormon så därav mår man då sämre när man väntar flickor men äsch, det är bara min teori.

• Louwa

Nej, det är inte säkert. Jag mådde tokdåligt, fick knappt behålla någonting alla, med min tvåa (pojke) fram till v. 16, sen avtog det. Kom tillbaka runt v. 20 och höll då i sig 4-5 veckor och efter det hade jag inga större problem. Jag tror inte på teorin att man,mår olika beroende på kön. Har två pojkar, med ettan mådde jag enormt bra, med tvåan skitdåligt.

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Micro bf 130111
  • NICU

Jag är i vecka 22, hade två lugna veckor för några veckor sen, men har annars spytt dagligen sen vecka 5... bara att bita ihop ;)

Svar på tråden Ni som har mått illa.....se hit!