• Philippa

Smärta efter ryggmassage??

Jag har haft spända axlar och rygg i många dagar, igår kväll fick jag en hård djup ryggmassage med olja... alla muskelknutor försvann och det var underbart skönt

MEN

Idag vaknade jag med en enorm smärta i hela ryggen, det känns som ett enda stort svullet blåmärke..... jag är svullen på flera ställen.... har fått tagit citodon som tagit bort den värsta smärtan..

Vad har hänt?
    Vad gör jag åt det?    

• Svar på tråden Smärta efter ryggmassage??
  • Loppan8604

Man kan få dom kraftig träningsvärk i musklerna om man får en riktigt djup massage. Men de borde din massör sakt till dej! Å du kan knna av de imorhon sen borde du bli bättre:) Svullen har jag aldrig varit med om:/ e själv utbildad massör. Låter sln h*n va lite väl hård å kanske till å med skapade en irritation/ inflammation! Men ring å prata med den som gav dej massagen!

• Philippa
    Loppan8604 skrev 2012-03-20 08:37:55 följande:
    Man kan få dom kraftig träningsvärk i musklerna om man får en riktigt djup massage. Men de borde din massör sakt till dej! Å du kan knna av de imorhon sen borde du bli bättre:) Svullen har jag aldrig varit med om:/ e själv utbildad massör. Låter sln h*n va lite väl hård å kanske till å med skapade en irritation/ inflammation! Men ring å prata med den som gav dej massagen!

Det var min make som gav mig massagen..... och han är inte utbildad...men han har gett mig massage förut, men det har aldrig gjort så här ont efter....

Ska jag ta något inflammationshämmande som ex ipren? 
  • Loppan8604

Oj!! Man ska inte ge varandra hård massage ifall man inte har utbildning:/ å defenetivt inte trycka hårt på knutor! De som kan ha hänt e att han har aktiverat några triggrrpunktet. Har du någon strålning eller ilningar?? Du kan ta smärtlindring... Men du ska ju veta att kroppen ger dej smärtsingnaler sp du ska vara uppmärksam på vilken rörelse de gör ont å den försvinner med smärtlindring. Om smärtan inte har försvunnit om en till två dagar så har han nog tyvärr aktiverat punkterna. Då e de en massage från en utbildad som gälller och så avaktiverar h*n dem. De kommet nog dock göra svin ont;/

Använd värme å vila:) har ni badkar? Kryp ner i de med lite badsalt å sen liniment/tigetnalsam på de!

Lycka till!!

• Philippa

Jag har inga strålningar eller ilningar..... vad händer om han har aktiverat triggerpunkterna? Är det skadligt..? På vilket sätt?

• Philippa

Det börjar kännas bättre nu......

• Loppan8604
    Philippa skrev 2012-03-20 18:15:22 följande:
    Det börjar kännas bättre nu......

Va bra:)
Svar på tråden Smärta efter ryggmassage??