Inlägg från: Kastrull |Visa alla inlägg
  • Kastrull

Någon mer som är gravid och arbetslös?

Ville kolla om det finns någon mer i min situation. Blev uppsagd i höstas, har sökt jobb och varit på en del intervjuer men än har det inte blivit något. 

Trots att jag blev arbetslös så fortsatte vi bebistillverkningen och jag är nu gravid i vecka 6.

Vantrivs med att vara utan jobb.

Hur tänker ni andra, finns det fler som jag?

• Svar på tråden Någon mer som är gravid och arbetslös?
  • Kastrull

Skönt att höra att man inte är ensam. Van trivs som sagt med att vara utan jobb, och verkar vara långt ifrån en lösning just nu : (

• Kastrull
    Maddi skrev 2012-03-29 10:03:51 följande:
    Det är inte lätt att få fast jobb när man är gravid. Oftast så är det ju 6 månaders provanställning och måste tyvärr informera om graviditeten innan dom månaderna gått och en "sån" person letar ju inte chefer efter.. Så de känns hopplöst..
    Tänkte göra tvärtom, vara helt öppen med att jag är gravid och istället trycka på att om företaget är ute efter "rätt" person så är en graviditet inget hinder, men är man bara ute efter att fylla platsen så fort som möjligt med någon som kommer vara kvar minst ett år, då är inte jag den de letar efter.
  • Kastrull
    Mini 82 skrev 2012-04-19 23:52:00 följande:
    Är också arbetslös. Hade en provanställning men du som jag är berättade jag att jag var gravid... Fick sparken dan efter. Har redan kollat med facket och de kan inte göra något eftersom de inte behöver något skäl att säga upp en provanställning. Kan tillägga att jag jobbade 5 av 6 månader och hade bara fått positiv feedback. Så jag är säker på att det berodde på graviditeten.
    Nu är jag iaf i v23 och det börjar bli svårt att söka jobb. Fick tacka nej till ett vik som skulle börja i juli, har bf 20 aug... Synd. Börjar smått inse att jag nog kommer stämpla fram till dess. Är inte jätteledsen över det men lite trist är det att "gå hemma"
    Håller med om att arbetsförmedlingen kunde varit lite bättre för oss gravida.
    Tack och hej
    Fy va ruttet.
  • Kastrull

Då var det dags för intervju igen, imorgon ska jag på andra intervjun på ett företag. De vet inte om att jag är gravid i vecka 12. Men det börjar synas så det får bli luftiga kläder...... Håll tummarna.

• Kastrull

Jaha, vecka 20, bara att inse att det blir bebis före jobb. Har svårt att acceptera det, trivs inte som arbetslös. Var på arbetsförmedlingen och fick massa jobb jag skulle söka...... skriver numera att jag är gravid, kan inte dyka upp i det här skicket till en intervju om jag inte redan meddelat att jag är gravid. 

• Kastrull

Jo klart jag vill ha jobbet, men de vet inte om att jag är gravid...... var ju jätte länge sen jag var där. De ringer nästa vecka, då ska jag berätta. Får se om de fortfarande vill ha mig sen.

Svar på tråden Någon mer som är gravid och arbetslös?