Någon mer som är gravid och arbetslös?
Jag me...
Blev arbetslös i somras och har sökt jobb hela hösten och våren utan framgång. Eller hade en extraanställning på ett ställe några veckor nu i våras, men har slutat nu, var en behovsanställning. Nu är jag i v 35+ och har bf i början/mitten av juni (räknar med att gå över tiden, men bebin kan ju egentligen komma närsomhelst nästan) Så nu är det svårt att söka jobb...
Varken A-kassan eller arbetsförmedlingen vet att jag skall ha barn... Och vilka jobb söker man nu?? Vill ha A-kassa fram till förlossningen. Har dock jobbredovisat för sista gången, nästa gång jag skall skicka in uppdatering är i slutet av juni, och då har bebin defintivt kommit.
De senaste jobb jag sökt har jag skrivit redan i ansökan att vi skall ha barn i sommar, och ingen har hört av sig ang. intervju..?!
Så blir nog så, att jag söker ett eller två jobb till, men skriver att jag är gravid. Då har jag gjort vad jag ska = sökt jobb, men jag riskerar inte att kallas till intervju och valsa in med magen i vädret. Söker bara jobb jag vill ha, och skulle någon ringa ang. intervju så vet de ju att jag är gravid.
Tänker vara mammaledig året ut, sen i januari hoppas jag få jobb, annars så ska jag söka en utbildning jag hoppas komma in på. Tanken på att gå tillbaka till att vara arbetslös lockar inte...
(Dock: de där första grav.månaderna när man är übertrött, och nu på slutet när jag har lite ont i ryggen och så, är det ju faktiskt skönt att få vara hemma och kunna vila. Så inte enbart av ondo att vara arbetslös, men hade så klart hellre haft ett jobb!!)