Inlägg från: Mini 82 |Visa alla inlägg
  • Mini 82

Någon mer som är gravid och arbetslös?

Är också arbetslös. Hade en provanställning men du som jag är berättade jag att jag var gravid... Fick sparken dan efter. Har redan kollat med facket och de kan inte göra något eftersom de inte behöver något skäl att säga upp en provanställning. Kan tillägga att jag jobbade 5 av 6 månader och hade bara fått positiv feedback. Så jag är säker på att det berodde på graviditeten.
    Nu är jag iaf i v23 och det börjar bli svårt att söka jobb. Fick tacka nej till ett vik som skulle börja i juli, har bf 20 aug... Synd. Börjar smått inse att jag nog kommer stämpla fram till dess. Är inte jätteledsen över det men lite trist är det att "gå hemma"
    Håller med om att arbetsförmedlingen kunde varit lite bättre för oss gravida.
    Tack och hej

• Mini 82

Kastrull, jag håller tummarna.

Hannish, jag tycker du gör helt rätt i att skriva att du är gravid. Jag ska nog också göra det from nu. Det är ju uppenbart när man kommer ändå. Börjar tycka det är helt ok att vara hemma nu. Vi renoverar hemma och jag får gjort massor varje dag.
    Lycka till allihop, med både jobb och barn

• Mini 82

Oj, det var väl bra eller? Vill du ha jobbet så tar du det. Du kan ju iaf jobba ett tag, det är ju också skönt att ev ha något efter mammaledigheten.
    Grattis

Själv är jag i v33 och fortfarande inget jobb... Har typ gett upp. Söker bara såna jag verkligen vill ha, men ingen vill väl ha mig nu

• Mini 82

Om de har erbjudit dig jobbet kan dom inte ta tillbaka det för att du är gravid. Om dom skulle göra det kan du anmäla dom, så du vet. Hoppas allt går bra nu:)
    Lycka till

Svar på tråden Någon mer som är gravid och arbetslös?