• PolyPond

Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var

Förutsättningarna för frågan är förstås uppfattningen om att olikheter berikar och att det är en fördel om barnen får del av det som inte är mainstream.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var
  • Ajkje

Spelar ingen roll huvudsaken h*n är kompetent och utbildad.

• annca
    Ajkje skrev 2012-03-20 18:20:44 följande:
    Spelar ingen roll huvudsaken h*n är kompetent och utbildad.
    What Ajkje said!
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Queenie70

Rullstolsburen i sådana fall. Det är ju den olikheten som blir uppenbar. Jag hoppas verkligen inte att nån lärare diskuterar sitt sexliv eller sin religion alls med mitt barn.

• Krake

Rullstolsburen säger jag, då handikappfrågor ligger mig varmt om hjärtat. Läggning och religion är väl som sagt inget som brukar komma fram särskilt tydligt i lärare-elev-relationen. Men helst vill jag ha lärare som värdesätter mångfald, de behöver inte själva vara ambassadörer för ngn "minoritet". En rullstolsburen stockkonservativ homofob vore ju inte så lyckat.

• 8Viola2

Rullstolsbunden, hade en rullstolsbunden fröken när jag gick på förskolan. nmj

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie ♥
  • Krake
    8Viola2 skrev 2012-03-20 19:21:31 följande:
    Rullstolsbunden, hade en rullstolsbunden fröken när jag gick på förskolan. nmj
    Gillade hon BDSM också? Iom att hon var bunden menar jag...
  • PolyPond
    Queenie70 skrev 2012-03-20 18:56:06 följande:
    Rullstolsburen i sådana fall. Det är ju den olikheten som blir uppenbar. Jag hoppas verkligen inte att nån lärare diskuterar sitt sexliv eller sin religion alls med mitt barn.
    Det kan ju hända att man bär slöja eller nämner sin partner och att det på det viset är uppenbart.
    Själv skulle jag finna båda dessa saker som något positivt.
  • Queenie70
    PolyPond skrev 2012-03-20 19:32:03 följande:
    Det kan ju hända att man bär slöja eller nämner sin partner och att det på det viset är uppenbart.
    Själv skulle jag finna båda dessa saker som något positivt.

Jag skulle inte ha några problem med huvudbonad eller att man nämner sin partner. Men jag förväntar mig att man håller sexuella preferenser och religioner utanför en lärare/elevrelation.
  • 8Viola2
    Krake skrev 2012-03-20 19:25:16 följande:
    Gillade hon BDSM också? Iom att hon var bunden menar jag...
    Skrattande haha....vilken felskrivning.
    Kan inte svara på om hon gillar bdsm, framgick aldrig
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie ♥
  • PolyPond
    Queenie70 skrev 2012-03-20 19:40:15 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med huvudbonad eller att man nämner sin partner. Men jag förväntar mig att man håller sexuella preferenser och religioner utanför en lärare/elevrelation.
    Menar du även sexuell läggning, om ämnet är sexualkunskap?
Svar på tråden Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var