• Anonym

Vill ha varannan vecka men han vägrar och styr och ställer !!!

Vi separerade för ett år sedan..

Jag har flyttat till en annan kommun ( kommunen vi har vårat genemsamma företag på)
    och han bor kvar i kommunen vi bodde i,

Dottern är folkbokförd hos mig och därför måste vi mer eller mindre byta förskola
    eftersom hon är skriven hos mig, om vi vill ha kvar sin plats hon har nu måste vi
    skriva över henne på pappan, vilket jag är kluven till.

Iallafall så jobbar jag mkt med företaget och han jobbar som vårdare, jag får sms av honom
    varje lördag eller söndag hur jag och han ska ha henne veckan som kommer.
    2 dagar var hit och dit, jag blir tokig för jag kan inte planera mitt jobb och mitt liv och han kan inte ändra
    på sitt jobb med tider och så, jag vill ha varannan vecka men han vägrar och "kan" inte så han jobbar, kvällar, nätter helger m.m

Jag är såååå less på dessa vecko sms så jag spyr snart och jag har ingen lust att skriva över henne på pappan utan jag vill byta till nyförskola i denna kommun.... ( vi bor 2 mil ifrån varann ungefär )

Hur fan gör man för jag bli galen snart, jag rättar mig efter hans pekpinne helatiden..........

vad har JAG för rättigheter ???

någon i samma situation ??

• Svar på tråden Vill ha varannan vecka men han vägrar och styr och ställer !!!
  • Anonym

1. DU har inga rättigheter. Rättigheterna är barnets!
    2. Det är jobbigt för dig att han har oregelbundna arbetstider. Alltså är problemet ditt, inte barnets.
    3. Har ni ett gemensamt företag? Vad säger du om att han börjar arbeta i företaget istället för dig så kanske du kan se hur svårt det är att hitta ett arbete där oregelbundna arbetstider inte behövs?

Ts, jag förstår att du är frustrerad och att det är jobbigt. men kommunikation är a och o! Genom att smida planer bakom pappans rygg skapar du bara större problem för framtiden. Tänk på barnets bästa!

• Vinterankan