• Anonym

Vill ha varannan vecka men han vägrar och styr och ställer !!!

Vi separerade för ett år sedan..

Jag har flyttat till en annan kommun ( kommunen vi har vårat genemsamma företag på)
    och han bor kvar i kommunen vi bodde i,

Dottern är folkbokförd hos mig och därför måste vi mer eller mindre byta förskola
    eftersom hon är skriven hos mig, om vi vill ha kvar sin plats hon har nu måste vi
    skriva över henne på pappan, vilket jag är kluven till.

Iallafall så jobbar jag mkt med företaget och han jobbar som vårdare, jag får sms av honom
    varje lördag eller söndag hur jag och han ska ha henne veckan som kommer.
    2 dagar var hit och dit, jag blir tokig för jag kan inte planera mitt jobb och mitt liv och han kan inte ändra
    på sitt jobb med tider och så, jag vill ha varannan vecka men han vägrar och "kan" inte så han jobbar, kvällar, nätter helger m.m

Jag är såååå less på dessa vecko sms så jag spyr snart och jag har ingen lust att skriva över henne på pappan utan jag vill byta till nyförskola i denna kommun.... ( vi bor 2 mil ifrån varann ungefär )

Hur fan gör man för jag bli galen snart, jag rättar mig efter hans pekpinne helatiden..........

vad har JAG för rättigheter ???

någon i samma situation ??

• Svar på tråden Vill ha varannan vecka men han vägrar och styr och ställer !!!
  • Anonym

1. DU har inga rättigheter. Rättigheterna är barnets!
    2. Det är jobbigt för dig att han har oregelbundna arbetstider. Alltså är problemet ditt, inte barnets.
    3. Har ni ett gemensamt företag? Vad säger du om att han börjar arbeta i företaget istället för dig så kanske du kan se hur svårt det är att hitta ett arbete där oregelbundna arbetstider inte behövs?

Ts, jag förstår att du är frustrerad och att det är jobbigt. men kommunikation är a och o! Genom att smida planer bakom pappans rygg skapar du bara större problem för framtiden. Tänk på barnets bästa!

• Vinterankan

Jag har svårt att förstå varför dottern ska skrivas hos sig och byta dagis. Är det något fel på det dagiset där hon går? I annat fall så borde det ju vara en självklarhet att dottern är skriven hos pappan så att hon inte behöver hantera en dagisflytt mitt i anpassningen att mamma och pappa inte längre bor tillsammans.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-21 07:58:39 följande:
    1. DU har inga rättigheter. Rättigheterna är barnets!
    2. Det är jobbigt för dig att han har oregelbundna arbetstider. Alltså är problemet ditt, inte barnets.
    3. Har ni ett gemensamt företag? Vad säger du om att han börjar arbeta i företaget istället för dig så kanske du kan se hur svårt det är att hitta ett arbete där oregelbundna arbetstider inte behövs?

Ts, jag förstår att du är frustrerad och att det är jobbigt. men kommunikation är a och o! Genom att smida planer bakom pappans rygg skapar du bara större problem för framtiden. Tänk på barnets bästa!
    Under alla år vi haft företaget har han aldrig satt sin fot där och hjälpt till ett enda dugg så nja tror inte det, jag ska ändå ta över det själv om vi inte säljer det.

Dottern kan knappast må bra av att fara hit och dit, en dag hos mamma, två dagar hos pappa, vem hämtar mig idag? vem ska hämta mig? JA det är slitsamt för mig för jag lever efter HANS liv helatiden, jag rättar mig efter honom, jag har inget att säga till om alls, jag skulle ju hellre då tycka att han kan ha henne varannan helg istället eller liknande för det går inte att ha det såhär......
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-21 08:04:24 följande:
    Under alla år vi haft företaget har han aldrig satt sin fot där och hjälpt till ett enda dugg så nja tror inte det, jag ska ändå ta över det själv om vi inte säljer det.

Dottern kan knappast må bra av att fara hit och dit, en dag hos mamma, två dagar hos pappa, vem hämtar mig idag? vem ska hämta mig? JA det är slitsamt för mig för jag lever efter HANS liv helatiden, jag rättar mig efter honom, jag har inget att säga till om alls, jag skulle ju hellre då tycka att han kan ha henne varannan helg istället eller liknande för det går inte att ha det såhär......
    Èftersom ni har vv ska barnet vara kvarskriven hos pappan där ni alla bodde tidigare.

Kan hon inte må bra? På vilket sätt visar det sig menar du? Du har inte med ett ord nämnt hur barnet mår, hur hon reagerar osv utan tråden verkar handla om dig och vad du vill och behöver. Dina behov kommer du att ha svårt att få igenom om han drar det till tingsrätten.

Du får anpassa dig efter hans oregelbundna arbete, det är klart. Skulle det vara bättre om barnet aldrig fick träffa sin pappa? Förr eller senare får han en vanlig tjänst och kan ha en viss framförhållning eftersom scheman brukar läggas för t.ex 6 veckor i taget.
  • Anonym

Nej det blir ju ingen fast punkt i barnets tillvaro ial.. Fara fram å tillbaka som en jäkla jojo.
    Ett fast boende är vad barn behöver och sedan hälsa på den andra föräldern på regelbunden tid..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-21 08:10:23 följande:
    Èftersom ni har vv ska barnet vara kvarskriven hos pappan där ni alla bodde tidigare.

Kan hon inte må bra? På vilket sätt visar det sig menar du? Du har inte med ett ord nämnt hur barnet mår, hur hon reagerar osv utan tråden verkar handla om dig och vad du vill och behöver. Dina behov kommer du att ha svårt att få igenom om han drar det till tingsrätten.

Du får anpassa dig efter hans oregelbundna arbete, det är klart. Skulle det vara bättre om barnet aldrig fick träffa sin pappa? Förr eller senare får han en vanlig tjänst och kan ha en viss framförhållning eftersom scheman brukar läggas för t.ex 6 veckor i taget.
    vadå förr eller senare får han en vanlig tjänst? han tjänst ser ut så, ja han har 6v schema men dom kan ändå inte lägga så han kan ha henne varannan vecka, hon slängs hit och dit, hon får aldrig nån trygghet, dessutom så har jag en fast punkt där vi bor nu och han har hyrt ut sin "blivande" lägenhet ett tag då han flyttat tillbaks till vårt gamla hus eftersom vi inte fått det sålt ännu, hon är ofta arg och ledsen, irriterad och så.. börjar grina för ingenting och är orolig, om det är pga åkandet hit och dit vet jag inte. Sen har hennes farmor henne jättemycket när han inte kan vilket jag oxå tycker är fördjävligt att det ska vara så, hon får ju ingen trygg plats någonstans!!

och varför kan inte HAN rätta sig efter hur jag vill ha det? med mitt jobb? jag sliter som ett djur där och han skickar sina sms varje söndag utan framförhållning eller något, plus att jag även ska ha henne när han INTE jobbar ( men han säger inget om han igentligen ÄR ledig )
  • Anonym

Ni kanske kan gå på till familjerätten och ordna ett avtal?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-21 08:17:04 följande:
    vadå förr eller senare får han en vanlig tjänst? han tjänst ser ut så, ja han har 6v schema men dom kan ändå inte lägga så han kan ha henne varannan vecka, hon slängs hit och dit, hon får aldrig nån trygghet, dessutom så har jag en fast punkt där vi bor nu och han har hyrt ut sin "blivande" lägenhet ett tag då han flyttat tillbaks till vårt gamla hus eftersom vi inte fått det sålt ännu, hon är ofta arg och ledsen, irriterad och så.. börjar grina för ingenting och är orolig, om det är pga åkandet hit och dit vet jag inte. Sen har hennes farmor henne jättemycket när han inte kan vilket jag oxå tycker är fördjävligt att det ska vara så, hon får ju ingen trygg plats någonstans!!

och varför kan inte HAN rätta sig efter hur jag vill ha det? med mitt jobb? jag sliter som ett djur där och han skickar sina sms varje söndag utan framförhållning eller något, plus att jag även ska ha henne när han INTE jobbar ( men han säger inget om han igentligen ÄR ledig )
    Då han du kräva att för att fortsätta ska du få veta hur hans 6 veckors schema ser ut samma dag som han får det

Ni behöver båda egentid också. !
  • Anonym

DU flyttade..vrf byta förskola,onödigt att bryta upp för barnet!
    Är det inte bättre att en har barnet mer då kanske? Verkar vara en jojjo fram och tbx. Tyvärr är det ju så,att man kan välja bort sitt barn helt. Man kan aldrig kräva ngn att ta hand om sitt eget barn:( 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-21 08:23:11 följande:
    DU flyttade..vrf byta förskola,onödigt att bryta upp för barnet!
    Är det inte bättre att en har barnet mer då kanske? Verkar vara en jojjo fram och tbx. Tyvärr är det ju så,att man kan välja bort sitt barn helt. Man kan aldrig kräva ngn att ta hand om sitt eget barn:( 
    ja JAG flyttade och vi har fått ett SÅNT underbart liv med min nya sambo!

vi flyttade inte långt alls men det är JAG som har det trygga för exet vet ju fortfarande inte
    vart han ska bo sen.... dom kommer ju bara bo i huset (dom nyss flyttade tillbaks till) i några månader
    till och sen blir det flytt igen....

Ja jag ska kräva 6v schema av honom, men hon slängs ändå som en vante fram och tillbaks!

Och hon kan knappast bo mer hos honom då han jobbar som han gör, nätter, kvällar till 22 och helger...

så här kan smsen se ut

mån - mamma
    tis -pappa
    ons - pappa
    tors - mamma
    fre - mamma
    lör pappa
    sön - mamma

sen om han tex jobbar kvällar då ska jag lämna henne hos pappan på morgonen, sen lämnar
    han henne på dagis kl 15 tex och så hämtar jag henne kl 18.

vad är det som är stabilt med det ??? verkar ju som ingen fattar...........
Svar på tråden Vill ha varannan vecka men han vägrar och styr och ställer !!!