Mumriken skrev 2012-03-22 12:37:47 följande:
2,5 år gammal unge hade jag nog - faktiskt - tvingat i medicinen. Det är nog bara att bita ihop, Ts. I den åldern kan man förhandla och muta rätt rejält.
Minns dock att när dottern var 3 månader gammal och skulle få alvedon i någon sötsliskig drickform när hon var jättesjuk så sprutade jag in med medicinsprutan i munnen och det gjorde att hon fick värsta kräkanfallet och slutade andas en stund så att jag fick ringa sjukvårdsrådgivningen. Jag blev helt panikslagen och vägrade ge henne annat än suppar ett tag. MEN då var hon spädbarn - nu är det inget snack om saken. Suppar är för små bebisar, större barn dricker sin medicin. Det kan krävas tjat och gnat och mutor till max, men ner ska den (fy vad hemsk jag är).
[Och jag har en dotter som också är extremt kinkig med mat så jag vet vad jag talar om i det fallet också.]
Men som svar på din fråga - varför i he*ete skulle soc kopplas in för detta? Möjligtvis att personalen skriver en anteckning i sina journaler, men det gör de å andra sidan hela tiden varje gång de har talat med dig på telefon om ditt barn.
Får jag fråga: Kan man tvinga barnet att inte kräkas också, hur gör man, håller igen munnen så det sväljer sitt kräk eller?