• Queenie70

Blir man anmäld till soc om...???

Anonym skrev 2012-03-21 14:30:45 följande:
    Men gud. Hur handlingsförlamad får man vara som förälder? Håll fast ungen och spruta in den med medicinspruta långt i munnen om hon vägrar allt annat. Var beredd med saft så att hon får något gott att dricka direkt efter. Eller häll medicinen i vällingen.
    Lite jävlaranamma får man ha i såna här situationer.
    Kanske inte helt lyckat att hälla det i vällingen så att barnet inte vågar äta den sedan. Barn är olika vilket du inte verkar förstå. Vi var två vuxna som försökte hålla och tvinga i vårt barn medicinen, utan något resultat. Allt sprutades ut lika fort igen. Om vi hade varit mer bestämda än vi redan var hade det övergått till ren misshandel. Vissa barn sväljer helt enkelt inte vad man än gör, och vilka tekniker man än använder, så hoppa du ned från dina höga hästar. När även sjukhuset misslyckats med att få i barnet medicinen så fick vi en annan utskriven, som inte smakade lika illa och som det, dessutom behövdes mindre mängd av.

TS, be att få en annan sort. De är restriktiva med den sorten, men den funkar på svåra barn där man inte annars får ned medicinen och nej, du blir inte anmäld pga detta. Ni är garanterat varken de första eller sista föräldrarna med svårmedicinerat barn.
  • Queenie70

fråga efter Amimox om ni inte får i barnet kåvepenin. Det är en anibiotika som inte smakar rumpa och som man behöver svälja mycket mindre mängd av

• Queenie70
    Ebba Caroline skrev 2012-03-21 15:27:43 följande:
    Kåvepenin är det som fungerar bäst.
    Ja, men det hjälper ju inte om barnet inte sväljer en droppe.
  • Queenie70

Det är INTE pga. att små svenska barn får antibiotika när de har ont av öroninflammation som vi får problem med resistenta bakterier, det är en så liten piss i havet att det är helt försummligt. Problemet är att man i andra länder, även i europa kan knalla in och köpa antibiotika över disk lite som man vill, och att det skrivs ut slentrianmässigt ofta i förebyggande syfte, utifall att på många håll. Som varje gång mitt ex. åkte till sitt hemland så gick han till doktorn och fick lite bredspektrumantibiotika eftersom han ju inte var van vid de annorlunda bakterierna längre. Helt vansinnigt. Lika vansinnigt som att man pumpar vår blivande mat full med antibiotika i förebyggande syfte för att maximera vinsterna för köttindustrin. Återigen, att låta bli att ge en tvååring med svåra smärtor i öronen antibiotika gör varken till eller ifrån, och är bara tortyr för barnet. Ni som tycker att man lika gärna kan låta det läka av sig självt, har ni själva nån gång haft det? Vet ni hur fruktansvärt jävla ont det gör? Sist jag hade det så var jag beredd att gå ned på plattan och scora lite heroin för att slippa smärtorna. Det var värre än nåt jag nånsin upplevt.

Svar på tråden Blir man anmäld till soc om...???