• UngMamma1986

förvärkar vecka 25?

Jag har försökt läsa andras trådar, men det gav mig inga svar direkt. Så skriver ett eget inlägg....:

Igår natt fick jag magknip.. Kändes bara som att jag behövde bajsa. Men sen när jag satt på toa så tog det evigheter innan nåt hände. Jag spydde istället.. Sen sprutade det ur båda ändar i nån timme... Jag hade inte ätit nåt märkvärdigt under dagen.
    Är gravid i vecka 25, med andra barnet. Första barnet föddes i vecka 40+2, normal förlossning.
     Efter mina toabesök så hade jag magknip resten av natten o sov jättedåligt. Tyckte att smärtan gick ner i ländryggen o fick andas igenom smärtan lite grann. (Inte som vid riktiga värkar, men det gjorde ont..)

Idag under dagen har jag haft ont i vänster ljumske o lite magknip, men inte alls lika jobbigt som under natten. Inga toabesök eller kräkattacker heller... Så undrar lite vad det var som hände.. :O
     Var det bara lite vanligt magknip, eller kan det ha med bebisen att göra? Den mår bra o har sparkat som vanligt under både natten o dagen...

Vad hade ni gjort, även om det verkar lugnat ner sig?
  • Svar på tråden förvärkar vecka 25?
  • junilycka

Jag hade ringt min BM och hade hon inte svarat hade jag ringt förlossningen fför att rådfråga.

• amandaaronstrom

hej, jag undrar lite hur det gick? jag har haft liknande bekymmer, men det har gått över på morgonen varje gång, nu i v. 25 börjar allt kännas annorlunda och jag börjar bli lite orolig över vad som händer. tacksam för svar :)

• UngMamma1986
    amandaaronstrom skrev 2014-03-07 17:41:39 följande:
    hej, jag undrar lite hur det gick? jag har haft liknande bekymmer, men det har gått över på morgonen varje gång, nu i v. 25 börjar allt kännas annorlunda och jag börjar bli lite orolig över vad som händer. tacksam för svar :)
    Hej!
    Kollade detta inlägget av en slump.
    Jag födde min fina dotter när jag var i v 40+5 ( det tog 25 min och en krystning),
    så det där magknipet var kanske livmodern som tränade, eller så hade det inte alls med graviditeten att göra.
    Min dotter är nu en fin och frisk 1,5 åring :)

Om du fortfarande är orolig borde du nog ringa din BM.
    Lycka Till!! :)
  • Malla1

Jag hade sammandragningar från v.28 med min yngsta. Men ja hade riktiga sammandragningar, fick äta bricanyltabletter. Min livmodertapp hade utplånats 3 cm då redan så ja skulle va sängliggande resten av graviditeten egentligen men eftersom ja hade 2 barn sen innan så fick ja ta det så lugnt ja kunde. Så om dina smärtor fortsätter så tycker jag att du ska ta kontakt med din BM!!

Svar på tråden förvärkar vecka 25?