• Lind a

HJÄLP!! Hur blir man en bra säljare på Tradera??

Har satt ut en hel del kläder som är mer eller mindre i nyskick...

Är det bra att sätta ut kläder för 1 kr??

Vad skriver man i annonserna för att locka??

Hur snabbt är bra att skicka varorna efter avslutad auktion??

Ge mig gärna alla tips ni kan!!

Kolla gärna in mina annonser....
    L_Karlskoga heter jag på Tradera

• Svar på tråden HJÄLP!! Hur blir man en bra säljare på Tradera??
  • Stella Jaded

Fler, bättre bilder på väsentliga delar av det du säljer.
    Tydligare väldigt gärna uppspaltad beskrivning av det du säljer, dock i korta drag. 
    Det skadar inte heller att nämna något om inom vilken tid du önskar betalt och hur du avser göra med fraktkostnaden. Kanske du använder vinnarmail?   

Stella hates Star Wars
  • Stella Jaded

Ja och att sälja begagnade kläder är väl inte direkt något du blir rik på.

Stella hates Star Wars
  • Lind a
    Stella Jaded skrev 2012-03-21 19:45:00 följande:
    Ja och att sälja begagnade kläder är väl inte direkt något du blir rik på.
    Nej, det är jag med på såklart!

Men tack för bra tips i övrigt!!

Försökte skriva ihop ett vinnarmail, har skrivit att jag vill ha betalning inom 5 dagar och skickar inom 3 när betalning kommit in.  
  • Page

Jag har sålt en hel del kläder på tradera, och lärt mig en del efterhand. Mina tips:

Fota kläderna när någon har dem på sig, alternativt på en docka. Fungerar ALLTID bättre än när de bara hänger på en galge.

Sätt ett utropspris motsvarande vad du kan tänka dig att sälja varan för som billigast och ändå vara nöjd. Tänk på att sätter du utrop 1kr så finns risken att varan säljs för 1 kr. Inte så kul om det bara finns en intresserad köpare...

Ange korrekt fraktpris.

Ibland kan det vara bra att skriva ut mått och inte bara storlek. Exempelvis klänningar, kläder utan stretch etc. Sånt där passformen är viktig.

Var ärlig!

Var noga med färgåtergivning på fotona.

Skriv så många sökord som möjligt i rubriken. 

Ange i auktionen hur snabbt du kommer skicka varan från det att du fått betalt. Snabb leverans är givetvis alltid uppskattat.

Kom ihåg att många väntar med att bjuda till sista minuterna. Har hänt mig flera gånger att auktioner rusat upp med flera hundra sista fem minuterna.

Lycka till! 

• Lind a
    Page skrev 2012-03-21 19:49:07 följande:
    Med docka menar jag alltså typ stockman-docka. Inte leksaksdocka, kan ju missuppfattas som dockkläder Flört

Tack så jättemycket för riktigt bra tips!! 
  • Lind a

Hur gör man för att få reda på exakt frakt!? Jag chansar bara på ett ungefär...

• Page
    Lind a skrev 2012-03-22 14:53:20 följande:
    Hur gör man för att få reda på exakt frakt!? Jag chansar bara på ett ungefär...
    Skaffa en brevvåg/hushållsvåg, kolla mått och vikt på det du ska skicka, och använd skickaguiden på posten.se.

Svar på tråden HJÄLP!! Hur blir man en bra säljare på Tradera??